جامعه قرآنی مصر؛ سوگوار مبتهل شهیر «علی الحسینی» + فیلم آخرین ابتهال
کد خبر: 3905693
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

جامعه قرآنی مصر؛ سوگوار مبتهل شهیر «علی الحسینی» + فیلم آخرین ابتهال

شیخ علی الحسینی، مبتهل شهیر رادیو  و تلویزیون، مصر پنج‌شنبه، 29 خردادماه، در 60 سالگی دیده از جهان فروبست.

شیخ علی الحسینی، مبتهل رادیو و تلویزیون مصربه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری بوابة نیوز، اتحادیه قاریان و حافظان قرآن کریم در مصر با صدور بیانیه‌ای درگذشت شیه علی الحسینی را به جهان اسلام تسلیت گفت.

این مبتهل مصری در سال 1954 در روستای جمیزه بنی عمرو در استان الشرقیه مصر و در خانواده‌ای فقیر دیده به جهان گشود.

حسینی، که یک برادر و دو خواهر داشت، در کودکی بینایی خود را از دست داد، اما این امر مانع پیوستن وی به مکتبخانه و فراگیری قرآن از همان اوان کودکی نشد.

وی پیش از وفات خود وصیت کرد که به دلیل علاقه شدیدی که به سیده نفیسه(س) - سیده نفیسه یا نفیسه‌خاتون (۱۴۵-۲۰۸ق) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) و دختر حسن بن زید بن حسن است - دارد او را در مقبره این بانوی پرهیزگار دفن کنند.

آخرین اجرای ابتهال با صوت شیخ علی الحسینی

این مبتهل مصری در وصیت‌نامه خود آورده است: «از خانواده، فرزندان و برادرم و هرکسی که این وصیت‌نامه را می‌بیند، می‌خواهم آن را اجرا کند و من آرزو کرده و از خداوند تعالی خواسته‌ام که به دلیل ارادت و عشقی که به سیده نفیسه در دل دارم در مقبره‌ای واقع در آرامگاه ایشان دفن شوم.»

شیخ علی الحسینی، مبتهل رادیو و تلویزیون مصر

او با اشاره به این حدیث از رسول خدا(ص) که فرمود: «يحشر المرء مع من أحب؛ انسان با هرکسی که او را دوست داشته باشد، محشور می‌شود»، آورده است: «از خداوند متعال می‌خواهم مرا با ایشان محشور فرماید.»

وی بارها برای شرکت در محافل قرآنی و مذهبی به ایران آمد، از جمله در سال 1395 برای شرکت در همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی( ع) به ایران سفر کرد و ابتهال زیبای حب الحسین(ع) را اجرا کرد که با استقبال شرکت‌کنندگان رو‌به‌رو شد. ابتهال مشهور حب‌الحسین(ع) نخستین بار در سال 1948 توسط «شیخ طه الفشنی»، مبتهل فقید اهل تسنن مصر، خوانده شد.

فیلم اجرای ابتهال معروف حب الحسین(ع) با صوت شیخ علی الحسینی
او در  گفت‌و‌گویی در ارتباط با عشق مردم مصر به امام حسین(ع) تصریح کرد: مردم مصر، اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) را دوست دارند. ما دیوان‌های بسیاری درباره امام حسین(ع) داریم و در مراسم ایشان نحوه زندگی امام حسین(ع)، دلایل مبارزه با یزید، چگونگی شهادت و سفر کاروان اسرا با سرهای شهیدان کربلا ذکر می‌شود. به همین دلیل مداح باید آشنایی هوشیارانه‌ای به تاریخ شریف اسلام داشته باشد.
انتهای پیام
captcha