اعلام جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان اردبیل
کد خبر: 3906003
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

اعلام جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان اردبیل

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل گفت: برگزاری مسابقات قرآن یکی از ماموریت‌های این اداره است که هر ساله با حضور و استقبال گسترده اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می‌شود و امسال چهل و سومین دوره برگزاری این مسابقات را شاهد خواهیم بود.

اعلام جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین ستوده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، یکم تیرماه در جمع تعدادی از خبرنگاران، اظهار کرد:: برگزاری مسابقات قرآن یکی از ماموریت‌های این اداره است که هر ساله با حضور و استقبال گسترده اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام ستوده افزود: این مسابقات در ۱۰ رشته؛ حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان ویژه برادران، دعاخوانی، همسرایی و هم‌خوانی قرآن کریم ویژه برادران و تفسیر عمومی قرآن برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: ثبت‌نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم تا ۱۶ خردادماه سال جاری از طریق آدرس my.oghaf.ir صورت پذیرفت.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل با بیان اینکه مرحله شهرستانی اردبیل در تاریخ ۲۰ تیرماه و شهرستان گرمی نیز در تاریخ ۲۷ تیرماه سال جاری و مرحله استانی از ۱۰ مرداد ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: تفسیر نمونه یا صفوه التفاسیر از سوره مریم، منبع رشته تفسیر عمومی قرآن کریم در مرحله استانی و در مرحله کشوری نیز تفسیر سوره‌های مریم و طه خواهد بود.
حجت الاسلام ستوده با اشاره به اینکه رشته دعاخوانی، همسرایی و هم‌خوانی مرحله شهرستانی ندارد و در دو مرحله مقدماتی (همزمان با مرحله استانی) و نهایی (متمرکز ملی) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: داشتن حداقل سن ۱۸ سال تمام و عدم اشتغال در مقاطع تحصیلی روزانه آموزش و پرورش یکی از شرایط شرکت در این مسابقات است.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات، مرحله شهرستانی به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و برای استان اردبیل، ۲ منطقه جهت برگزاری این دوره از مسابقات تعیین شده است.
مدیرکل اوقاف استان اردبیل گفت: زمان‌بندی مسابقات با ستاد ملی کرونا کاملا هماهنگ است و در صورت اعلام این ستاد امکان تغییر در زمان بندی اجرای مسابقات هم وجود دارد.

انتهای پیام
captcha