ضرورت رصد روزانه شرایط نقاط مختلف خراسان‌جنوبی در برابر کرونا
کد خبر: 3906113
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
استاندار خراسان‌جنوبی تاکید کرد:

ضرورت رصد روزانه شرایط نقاط مختلف خراسان‌جنوبی در برابر کرونا

استاندار خراسان‌جنوبی بر توجه جدی عموم مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان استان، باید در قالب کمیته رصد و پایش به طور روزانه شرایط نقاط مختلف استان را ارزیابی کرده و نسبت به شناسایی کانون‌های بحران اقدام تا تصمیمات، متناسب با آسیب‌ها باشد.

ضرورت رصد روزانه شرایط نقاط مختلف خراسان‌جنوبی در برابر کرونابه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی شب گذشته یکم تیر، در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار کرد: در وضعیت رنگی اعلام شده، هیچ کدام از ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی در وضعیت سبز و سفید قرار ندارند و سه شهر بیرجند، قاین و سربیشه در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: متاسفانه در ۱۵ روز گذشته، تعداد آزمایشات مثبت، ابتلای بیماران حاد تنفسی و میزان بستری افزایش قابل توجه و نگران‌کننده‌ای داشته است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به سیاست‌های ستاد ملی کرونا، خاطرنشان کرد: اغلب کشورها پس از پشت سر گذاشتن سیاست‌های سخت قرنطینه‌ای، به این جمع‌‌بندی رسیدند که چاره‌ای جز از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، معنوی و... نیست و در کشور ما نیز همین سیاست دنبال شد.

معتمدیان ادامه داد: اگر مردم ضوابط بهداشتی را نادیده بگیرند، با هیچ دستورالعمل و بخشنامه‌ای نمی‌توان بیماری را کنترل کرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان استان، باید در قالب کمیته رصد و پایش به طور روزانه شرایط نقاط مختلف استان را ارزیابی کرده و نسبت به شناسایی کانون‌های بحران اقدام تا تصمیمات، متناسب با آسیب‌ها باشد.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی باید به موقع و از طریق سخنگو ستاد و دانشگاه علوم پزشکی با تولید محتوای جدید و به روز، در کنار کمیته تبلیغات، اطلاع رسانی و صدا و سیما نسبت به اقناع مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مجدانه عمل کند.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: متاسفانه تصور اغلب مردم این است که شرایط عادی شده و این موضوع، مسئولیت کارشناسان و متخصصین را در آگاهی‌بخشی و توجیه مردم سنگین‌تر می‌کند.

معتمدیان با تشریح آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا، یادآور شد: از ۱۵ شهریور فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت آموزش مجازی و حقیقی آغاز و تعطیلی روز پنج شنبه مدارس نیز حذف خواهد شد.

وی افزود: تاکید بر کلاس خلوت و خوابگاه خلوت است و اولویت این است که دانشجو در شهر خود نسبت به تحصیل و گذراندن دروس اقدام کند.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کانون‌های ابتلا، تالارها، مراسم جشن و محافل خانوادگی در شهر و روستاها هستند و از ائمه جمعه، روحانیون، صدا و سیما، بخشداران و دهیاران انتظار داریم نسبت به آگاه ‌سازی جامعه، تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام
captcha