مسابقات قرآن؛ جایگاهی برای آموزش درست مفاهیم معنوی
کد خبر: 3906114
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

مسابقات قرآن؛ جایگاهی برای آموزش درست مفاهیم معنوی

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: آموزش درست با بهره‌گیری از متخصصان امر می‌تواند باعث درک عمیق تر مفاهیم قرآنی شود و یکی از مظاهر بروز این آموزش درست مسابقات قرآن است.

زمان برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن در 5 منطقه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد:  مسابقات قرآن زمینه‌ای برای آموزش بهتر اصول درست تلاوت و در پی آن است بیشتر با قرآن است.

وی افزود: آموزش درست با بهره‌گیری از متخصصان امر می‌تواند باعث درک عمیق تر مفاهیم قرآنی شود و یکی از مظاهر بروز این آموزش درست مسابقات قرآن است چرا که در این مسابقات با حضور افراد مختلف با توانایی‌های متفاوت، آموزش‌ها به صورت عملی و مفید منتقل می‌شود.

ویرئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان در پنج منطقه در زمان‌های مختلف در تیرماه برگزار می‌شود.

عباسی تصریح کرد: مسابقات 5 تیرماه در منطقه یک، شامل؛ شهرستان‌های طبس و بشرویه به میزبانی طبس، 12 تیرماه در منطقه دو در شهرستان‌های سرایان و فردوس به میزبانی سرایان، 14 تیرماه در منطقه سه در شهرستان‌های قاین و خضری و زیرکوه به میزبانی قاین، 19 تیرماه در منطقه چهار در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و درمیان به میزبانی سربیشه برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: این مسابقات در منطقه پنج در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، 26 تیرماه به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود.

عباسی یادآور شد: این مسابقات در رشته‌های آوایی شامل؛ رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و حفظ کل، قرائت و ترتیل و دعاخوانی ویژه خواهران و برادران و رشته اذان ویژه برادران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی ارتقا برای حضور در مسابقات استانی در فاصله بین مرحله شهرستانی تا استانی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: مرحله استانی در بازه زمانی 11 لغایت 17 مردادماه جاری در بیرجند برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha