انتقال افکار راهگشا، بهترین مراقبت از فرزند است
کد خبر: 3906352
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

انتقال افکار راهگشا، بهترین مراقبت از فرزند است

مدرس حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه مراقبت از دختران، مهم‌ترین وظیفه پدر و مادر است و مراقبت یعنی چه تفکری به فرزند خود مننقل کرده‌اند؟ گفت: منظور انتقال افکار بن‌بستی به فرزند نیست، بلکه افکاری باید منتقل شود که برای فرزندان بال و پر باشد.

شخصیت اعجاب‌انگیز حضرت معصومه(س) باعث اعجاب انسان می‌شودحجتالاسلام محمود هادی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) همانند حضرت علی اکبر(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت زینب(س)، از شخصیت‌های مهم اسلام بعد از چهارده معصوم(ع) بوده است.

وی ادامه داد: در میان امامزادگان(ع) ما چند نفر هستند که زیارت‌نامه‌شان از طرف امام معصوم ذکر شده‌ است که این شخصیت‌ها عبارتند از «حضرت علی اکبر(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)» یعنی آن‌قدر این شخصیت‌ها مهم هستند که از طرف امام معصوم زیارت‌نامه مخصوص برایشان ذکر شده است.

حجت‌الاسلام هادی، با بیان اینکه شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) به قدری بزرگ است که از جهات مختلف باعث اعجاب انسان می‌شود، گفت: شخصیت این حضرت مورد تأیید، تحسین و تمجید اهل‌بیت(ع) قرار گرفته و در شخصیت این حضرت همین بس که حضرت امام رضا(ع) فرموده‌اند: هر کس خواهرم معصومه را زیارت کند بهشت بر او واجب و گویی مرا زیارت کرده است.

این کارشناس مسائل مذهبی در رابطه با ویژگی‌های دختر شایسته از منظر اسلام نیز گفت: طبق بیانات اهل‌بیت(ع) و روایات وارده، مهم‌ترین ویژگی دختران شایسته و البته تمام اقشار جامعه «حیا، عفت و پاک‌دامنی» است که نمود این ویژگی در بانوان و دختران بیشتر دیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه زیربنای پاکی و اصلاح جامعه بر پایه حیا و عفت دختران و بانوان است، بیان کرد: هر چقدر بانوان و دختران پاک‌دامن و با عفت و باحیا باشند، جامعه نیز جامعه‌ای عفیف خواهد بود.

وی اضافه کرد: ویژگی مهم بعدی بحث علم‌آموزی دختران است و این‌طور نیست که مثل زمان‌های قدیم تفکر آن دوران تداوم داشته باشد؛ باید دختران نیز علم‌آموزی کنند و طبق احادیث «طلب العلم فریضه علی کل مومن ومومنه ومسلم ومسلمه؛ آموختن علم برای مردان و زنان واجب است».

حجت‌الاسلام هادی یادآور شد: آموختن علم از این جهت برای بانوان و دختران لازم است که وقتی مادر یک خانواده عالمه و فهیمه می‌شود، خود خانواده نیز یک خانواده عالم، فهیم و با دانش خواهد شد.

مدرس حوزه و دانشگاه، شادابی را ویژگی بعدی دختران شایسته برشمرد و افزود: این شادابی مصداق مسائل هرج‌ومرج امروزی نیست، بلکه دختر باید در کانون خانواده شاداب باشد و طبق روایات تأکید شده که بوسیدن و محبت به دختر توسط پدر و مادر بسیار والا بوده و سفارش شده است که به دختران و مادران خانواده بیشتر محبت شود تا در داخل خانواده شادابی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در روایات آمده است که وقتی خداوند می‌خواهد برای بنده‌ای رحمتش را عنایت کند به وی فرزند دختر می‌دهد و فرزند دختر، رحمتی از سوی خداوند است و پسر نعمت، درواقع داشتن دختر، لطف و رحمتی از سوی خداوند محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی در خصوص وظیفه والدین نسبت به دختران نیز گفت: مراقبت از دختران، مهم‌ترین وظیفه پدر و مادر است و مراقبت تنها تامین مسکن، خوراک و پوشاک نیست، بلکه مهم‌تر این است که چه تفکری به فرزند خود مننقل کرده‌اند؟ این موضوع بسیار مهم است که دختر در یک خانواده دینی و مذهبی تربیت شده باشد. البته منظورمان انتقال افکار بن‌بستی به فرزند نیست، بلکه افکاری باید منتقل شود که برای فرزندان بال و پر باشد و راه و چاه را نشان دهد.

انتهای پیام
captcha