جشن‌های دهه کرامت در 150 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 3906454
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

جشن‌های دهه کرامت در 150 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: جشن‌های دهه کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در 150 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه امروز 3 تیر ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در ۲۵۵ بقعه متبرکه گیلان خبر داد و اظهار کرد: ویزه برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در 150 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فرصت مناسبی برای ارائه خدمات عام‌المنفعه به مردم است و بر همین اساس شعار محوری دهه کرامت امسال «همدلی کریمانه و مواسات به رسم اهل بیت(ع)» است، افزود: با توجه به شرایط ویژه کرونایی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جشن‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

علیزاده گفت: با توجه به شرایط موجود در برگزاری مراسمات، کاروان شادی با نام شمیم کرامت در دهه کرامت به ویژه در سالروز میلاد امام رضا(ع) راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان در خصوص برگزاری مراسم جشن در امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: برنامه‌ها با حضور سخنرانان و مداحان برجسته استان برگزار شده و به صورت زنده یا تولیدی از شبکه استانی پخش می‌شود.

وی یادآور شد: کلیپ‌های معرفی بقاع متبرکه با عنوان سلاله از کانال و شبکه‌های مجازی و شبکه صدا و سیمای استان در طول دهه کرامت پخش خواهد شد.

‏علیزاده خاطرنشان کرد: اداره‌کل اوقاف گیلان همراه با دیگر ادارات اوقاف کشور در پویش سراسری #فدای دخترم در فضای مجازی شرکت خواهد کرد و در این راستا از ظرفیت مراکز افق بقاع متبرکه استفاده می‌شود.

‏وی اعلام کرد: برنامه نورافشانی در شب میلاد امام رضا(ع) با رعایت اصول ایمنی از بقاع شاخص گیلان انجام می‌شود. هماهنگی با ستاد نماز جمعه استان جهت تبیین جایگاه امامزادگان و مسئله زیارت توسط ائمه جمعه و همچنین سخنرانی مدیرکل و روسای ادارات اجرایی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در 6 تیر صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف گیلان بیان کرد: تجلیل از هیئت امنا، خادمین و خیرین بقعه‌ساز، تجلیل از مدافعین حرم، جانبازان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه‌های بقاع متبرکه در این دهه است.

علیزاده تصریح کرد: برگزاری همایش ویژه بزرگداشت امامزادگان در سطح استان و برگزاری مراسم مشابه در هر شهرستان همزمان با پنجم ذی‌القعده پیش بینی شده است.

انتهای پیام
captcha