مستأجران موقوفات در حد توان خود حقوق موقوفه را پرداخت کنند
کد خبر: 3906461
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

مستأجران موقوفات در حد توان خود حقوق موقوفه را پرداخت کنند

رئیس اداره حقوقی اوقاف هرمزگان با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا و عدم پرداخت اجاره‌ها در برخی موارد نیت واقف اجرا نشده، گفت: از مستأجران موقوفات خواستاریم در حد توان خود، حقوق موقوفه را پرداخت کنند.

جابر زارع، رئیس اداره حقوقی، ثبتی و اوقافی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان اوقاف به‌عنوان متولی وقف، حفظ عین موقوفه و اخذ اجاره و یا درآمد حاصل از موقوفه، جهت اجرای نیت واقف است.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان اوقاف هر ساله برنامه‌ای مدون به استان‌ها ابلاغ می‌کند، اداره اوقاف هرمزگان نیز مبالغی به‌عنوان اجاره از رقبات دریافت و به‌ حساب موقوفه واریز می‌کند.

رئیس اداره حقوقی اوقاف هرمزگان با تأکید بر اینکه هر موقوفه حساب مختص خود را دارد، افزود: مبلغی جهت حفظ عین موقوفه ثبت می‌شود تا در صورت نیاز برای حفظ موقوفه استفاده شود، مبالغی نیز برای اجرای نیت واقف هزینه می‌شود.

زارع تصریح کرد: عدم پرداخت اجاره از سوی مستأجر باعث می‌شود اداره اوقاف نتواند به وظیفه اصلی خود که اجرای نیت واقف است، عمل کند و حقوق موقوف‌العلیه معطل می‌ماند. امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم پرداخت اجاره‌ها در برخی موارد نتوانسته‌ایم به وظیفه خود که اجرای نیت واقف است، عمل کنیم.

وی گفت: از مستأجران موقوفات خواستاریم هرچه سریع‌تر در حد توان خود، حقوق موقوفه را پرداخت کنند؛ چراکه حقوق موقوفه، حق‌الناس و دینی به گردن مستأجر است و در صورت عدم پرداخت آن، افراد نیازمند به این مبالغ از حقوق خود بازمی‌مانند.

انتهای پیام
captcha