تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان کهگیلویه‌وبویراحمدی دفاع مقدس
کد خبر: 3906472
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان کهگیلویه‌وبویراحمدی دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد از تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان دوران دفاع مقدس این استان خبر داد.

تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان دوران دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیرعباس آسمند، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان روز گذشته، دوم تیرماه اظهار کرد: کار تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان دوران دفاع مقدس استان چند سالی است که توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان شروع شده است.

وی افزود: پرداختن به مقوله تاریخ شفاهی، از نیازها و راهکارهای مهم برای تعمیق و تدوین فرهنگ دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاریخ شفاهی روش جدیدی برای گردآوری و روایت رخدادها و وقایع دوران دفاع مقدس است، اضافه کرد: برای آشنایی نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با این مقوله مهم، تاکنون چندین دوره آموزشی برگزار شده است.

آسمند با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک نیز یک دوره آموزشی تاریخ شفاهی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف ما، پرورش محققان و پژوهشگرانی است که بتوانند تاریخ دفاع مقدس این استان را به درستی به رشته تحریر درآورند.

وی بیان کرد: امسال همچنین تدوین و تولید 50 عنوان کتاب خاطره، زندگینامه، پژوهش، نمایشنامه، فیلمنامه و غیره در حوزه دفاع مقدس استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر کتاب‌های صوتی از استقبال خوبی میان مخاطبان برخوردار بوده‌اند، یادآور شد: بر این اساس، تولید و انتشار 10 عنوان کتاب صوتی از کتب تولید شده در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha