کاهش آمار ورود به زندان‌های رفسنجان
کد خبر: 3906489
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

کاهش آمار ورود به زندان‌های رفسنجان

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: برخلاف افزایش پرونده‌ها آمار ورود به زندان‌های این شهرستان کمتر شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دادگستری استان، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی، رئیس دادگستری رفسنجان امروز سه‌شنبه، 3 تیرماه به‌مناسبت هفته قوه قضائیه با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصوم(س) و گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: رکن و اساس تدوین قانون اساسی کشور، شهید بهشتی یکی از 17 هزار شهید ترور کشورمان بود.

وی با اشاره به اینکه با حضور آیت‌الله رئیسی در رأس قوه قضائیه با توجه به توانایی و اشرافیت وی شاهد تحولاتی در دستگاه قضائی شدیم، تصریح کرد: 40 درصد کارخانه‌های کشور تعطیل هستند و 60 درصد با نیمی از ظرفیت خود فعال هستند که آیت‌الله رئیسی با سرکشی از این کارخانه‌ها و آشنایی با مشکلات کارگران، مشاغل و تولید جهت رفع موانع تولید گام‌هایی اساسی برداشت.

رئیس دادگستری رفسنجان بیان کرد: در سال جهش تولید اولویت اصلی کشور اقتصاد است و کشورمان برای این منظور ظرفیت‌های زیادی دارد.

پورمحمدی با بیان اینکه 36 میلیون جوان بین 15 تا 40 سال در کشور داریم و بین کشورهای دنیا دومین کشور دانش‌آموخته دانشگاهی هستیم، تصریح کرد: این ظرفیت و منابع انسانی بالا می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند. در بحث رفع موانع تولید با ورود قوه قضائیه بیش از 500 کارخانه بزرگ و کوچک از حالت تعطیلی برگشتند.

رئیس دادگستری رفسنجان مبارزه بی‌امان با فساد را رأس کار قوه قضائیه دانست و گفت: در بحث اقتصادی اگر مبارزه با فساد صورت نگیرد منابع کشور هدر می‌رود و به جای شایسته‌سالاری، حزب‌سالاری، فامیل‌سالاری و ... حاکم می‌شود و تصمیماتی گرفته می‌شود که به نفع کشور نیست و اگر مبارزه با فساد نباشد اقتصاد موفق نخواهد بود.

وی بیان کرد: قوه قضائیه در قضیه اکبر طبری نشان داد هیچ کس برایش خط قرمز نیست و منطقه ممنوعه‌ای وجود ندارد و این برخورد نشان داد که مبارزه با فساد از درون خود قوه قضائیه شروع شده است و 126 قاضی تاکنون از فعالیت تعلیق شده‌اند.

پورمحمدی کاهش جمعیت کیفری و زندانیان را از زمان آیت‌الله رئیسی یادآور شد و به مقایسه ورودی‌های دادگستری رفسنجان اشاره و تصریح کرد: سال 96 تعداد 41 هزار و 400 پرونده ورودی دادگستری بوده که 40 هزار فقره مختومه شد و از 33 هزار و 540 ورودی در سال 97 به 33 هزار و 200 پرونده رسیدگی و مختومه شدند.

رئیس دادگستری رفسنجان ادامه داد: ورودی‌های سال 98، 50 هزار فقره بوده که 52 هزار و 200 پرونده مختومه شده است.

پورمحمدی عمده موضوع پرونده‌ها مطالبات بانک‌ها از مردم و افزایش سرقت‌ها بیان و تصریح کرد: بر خلاف افزایش پرونده‌ها آمار ورود به زندان‌ها کمتر شده است و رفسنجان رتبه اول استان در کاهش جمعیت کیفری را دارد و در بحث محکومان مالی با کمک خیران و ستاد دیه پایین‌ترین بدهکاران استان در زندان رفسنجان هستند که طی 19 سال اخیر برای اولین بار در رفسنحان آمار زندانیان به کمترین میزان رسیده است و 20 تخت خالی نیز داشتیم.

انتهای پیام
captcha