تربیت هزار و ۵۰۰ نفر حافظ قرآن در زندان‌های کرمان
کد خبر: 3906649
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

تربیت هزار و ۵۰۰ نفر حافظ قرآن در زندان‌های کرمان

مدیرکل زندان‌های کرمان گفت: هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان استان موفق به حفظ یک جزء تا حفظ تمام قرآن کریم شدند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل زندان‌های استان، رمضان امیری، مدیرکل زندان‌های استان امروز چهارشنبه، 4 تیرماه با گرامیداشت یاد و خاطره امام شهدا، شهید بهشتی، شهدای مقامت و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: سازمان زندان‌ها یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه است که اجرای احکام قوه قضائیه را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه نقش زندان در امنیت جامعه بر کسی پوشیده نیست، افزود: گاهی اتفاقاتی می‌افتد کسانی پشت سر قانون حرکت نکرده و مجبور می‌شوند جلوی میز قاضی بایستند و در چنین مواردی قانون این اجازه را به ما داده تا این افراد را محدود کنیم که این محدودیت همان زندان است.

مدیرکل زندان‌های کرمان با بیان اینکه دو نوع مجرم به زندان‌ها معرفی می‌شوند، بیان کرد: عده‌ای متهمان جرایم عمد و عده‌ای نیز متأسفانه متهمان جرایم غیرعمد هستند.

وی با بیان اینکه زندان‌های کرمان تاکنون از شیوع ویروس کرونا در امان بوده و زندانی مبتلا به کرونا در زندان‌های استان نداریم، گفت: در حال حاضر بیش از 10 هزار زندانی در سطح زندان‌های استان کرمان داریم.

امیری با بیان اینکه 70 درصد زندانیان استان کرمان متأهل و 30 درصد آن‌ها مجرد هستند، اظهار کرد: چهار درصد زندانیان استان کرمان از اتباع بیگانه هستند.

مدیرکل زندان‌های کرمان با بیان اینکه زندان به نوعی جای انسان‌های مجرم است، تصریح کرد: در کنار این نگهداری اگر کسی وارد زندان شد تحت برنامه‌های اصلاح و تربیتی زندان قرار می‌گیرد و البته اشتغال آن‌ها را نیز در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه زندان فرصتی است برای افراد با هر جرمی تا با استفاده از آموزه‌های دینی آنچه را که باید از حقوق شهروندی و کرامت انسانی رعایت شود را آموزش ببینند، تأکید کرد: هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان استان کرمان موفق به حفظ یک جزء تا حفظ تمام قرآن کریم شدند.

انتهای پیام
captcha