افتتاح دادگاه عمومی بخش فیرورق خوی
کد خبر: 3906833
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

افتتاح دادگاه عمومی بخش فیرورق خوی

به مناسبت هفته قوه قضائیه و با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی دادگاه عمومی بخش فیرورق خوی افتتاح و مرحله اول مجتمع کاردرمانی و حرفه‌آموزی زندانیان شمال استان در خوی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح دادگاه عمومی بخش فیرورق خویبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ۴ تیر ماه، به مناسبت هفته قوه قضائیه و با حضور علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی دادگاه عمومی بخش فیرورق خوی افتتاح و مرحله اول مجتمع کاردرمانی و حرفه‌آموزی زندانیان شمال استان در خوی به بهره‌برداری رسید.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در آیین افتتاح این دادگاه عمومی اظهار کرد: با افتتاح این دادگاه بیش از ۲۵ درصد ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی دادگستری خوی کاسته می‌شود.

علی‌اکبر گروسی کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش هزینه‌های دادرسی و توزیع عادلانه خدمات قضایی را از دیگر اهداف افتتاح دادگاه عمومی در بخش فیرورق خوی اعلام کرد.

وی با تقدیر از همکاری مقامات شهرستان خوی در راه‌اندازی این دادگاه عمومی تصریح کرد: در صورت ادامه این همکاری‌ها و براساس تناسب جمعیت و پرونده‌ها قوه قضائیه آماده راه‌اندازی دادگاه‌های عمومی در سایر بخش‌های خوی است.

گروسی از کسب رتبه برتر دادگستری استان در کشور خبر داد و تصریح کرد: مختومه شدن ۷۵ درصد پرونده‌های معوقه و مسن در محاکم قضایی استان، ابلاغ ۹۳ درصد دادرسی‌های استان به صورت الکترونیک و کاهش زمان دادرسی‌ها به کمتر از ۷۰ روز به ویژه در دادسرا از مهمترین دلایل کسب رتبه برتر این دادگستری کل در کشور بوده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از نخستین فاز مجتمع کار درمانی و حرفه‌آموزی زندانیان شمال استان در خوی گفت: مجتمع کاردرمانی و حرفه‌آموزی زندان‌های شمال استان در خوی در ۲۳ هکتار زمین اجرا می‌شود که سه هزار و ۵۰۰ مترمربع آن فضاهای خوابگاهی و حرفه‌آ‌موزی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: فاز اول این طرح با ظرفیت ۵۰۰ تخت برای نگهداری و آموزش زندانیان مواد مخدر با صرف ۱۱۷ میلیارد ریال افتتاح شد.

گروسی خاطرنشان کرد: این مجتمع شامل چندین کارگاه حرفه‌آموزی، درمانگاه، دندان‌پزشکی و کارگاه‌های آموزش مهارت ویژه زندانیان مرتبط با جرایم مواد مخدر است.

 وی گفت: با بهره‌برداری از این مجتمع طرح طبقه‌بندی زندانیان در شمال استان از ۹۴ درصد به ۱۰۰ در صد رسید.

انتهای پیام
captcha