اجرای برنامه طرح «فلاح» در دستور کار تبلیغات اسلامی زنجان
کد خبر: 3906852
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

اجرای برنامه طرح «فلاح» در دستور کار تبلیغات اسلامی زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد، طرح فلاح در راستای تقویت جلسات خانگی و فعالیت‌های قرآنی، در تابستان اجرایی می‌شود.

احرای برنامه طرح «فلاح» در دستور کار تبلیغات اسلامی زنجانحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: طرحی از طرف سازمان دارالقرآن با عنوان نورالثقلین پیگیری می‌شود که هدف آن تشکیل و احیای محافل قرآنی در حسینیه‌ها، منازل و هیئت‌های مذهبی است و بنا داریم امسال ۳۰۰ محفل قرآنی در شهرها و روستاها برگزار کنیم.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد در قالب طرح فلاح اشاره کرد و گفت: تصمیم داریم این طرح را در تابستان عملیاتی کنیم که در آن مبلغان در منازل مددجویانی که قبلاً اعلام آمادگی و ثبت‌نام کردند و یا در حسینیه‌ها حضور می‌یابند و جلسات خانگی همراه با اجرای مولودی یا مداحی متناسب با اعیاد و یا شهادت‌های مذهبی و سخنرانی دارند و هدف این جلسات تقویت روحیه مذهبی و ورود مسائل اعتقادی به منازل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به تقویت استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر در روستاها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ روحانی مستقر داریم که با خانواده خود در محل مورد نظر زندگی می‌کنند و علاوه بر فعالیت‌های مذهبی و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، برای برطرف کردن نیازها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی آن‌ها نیز تلاش می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از خانه‌های عالم ساخته شده در روستاها خالی است و هزینه‌های عمرانی و نگهداری را تحمیل می‌کند، بیان کرد: سیاست سازمان بر این است که خانه‌های عالم توسط مردم ساخته شود. البته برخی از خانه‌های عالم ساخته شده نیز جانمایی مناسبی نداشته و به دلیل دوری از مسجد و متروکه ماندن بلااستفاده مانده است.

احمدی با بیان اینکه مجمع خیران فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا برگزاری جلسات به تاخیر افتاده و پیگیر هستیم تا کارها انجام و به زودی شاهد تشکیل این مجمع و کمک به تقویت فعالیت‌های قرآنی و مذهبی باشیم‌.

وی همچنین از راه‌اندازی گروه مروجان وقف خبر داد و گفت: در برخی مناطق که ظرفیت وقف بیشتر است، گروه‌های مروجان در مورد اهمیت این مسئله دینی در راستای بهبود کارکردهای اجتماعی و اقتصادی روشنگری و مردم را به توسعه وقف ترویج می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به استفاده از ظرفیت رسانه در تبلیغ دین تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه رسانه راه طولانی در پیش داریم، هرچند با شیوع کرونا فاز جدیدی از تبلیغ با استفاده از فناوری‌های نوین گشوده شده که در نشر معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) در ابعاد وسیع‌تر می‌توان از آن بهره برد.

انتهای پیام
captcha