آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3906941
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳

آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد

همزمان با هفته قوه قضائیه و دهه کرامت با حضور اعضای شورای قضایی استان تعداد ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از زندان آزاد شدند.

آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل جمیاری، نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، پنجم تیرماه اظهار کرد: مأموریت نظام زندانبانی اسلامی در دوران تحول دستگاه قضا بر محور بازپروری زندانیان، بازسازی شخصیت آنان و بازاجتماعی کردن افراد است.
وی افزود: در این خصوص با ارائه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، خدمات مددکاری، روانشناسی و بهداشتی درمانی و تقویت باورهای دینی و مذهبی زندانیان توفیقات خوبی در سطح زندان‌های استان داشته‌ایم.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی به معیشت خانواده زندانیان و دعوت از مسئولین ارشد استان جهت بازدید و اطلاع از مشکلات فراروی این قشر در معرض آسیب را از ابتکارات جدید در زندان‌های استان اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه همه مسئولان عالی استان از این طرح استقبال و تاکنون از تعدادی خانواده سرکشی و سبدهای حمایتی به آنان داده شده است.
جمیاری با اظهار رضایت از عملکرد خوب ستاد دیه استان میزان بدهی ۱۲ زندانی جرائم غیرعمدی که در این روز آزاد شدند را بالغ بر ۷/۵ میلیارد تومان اعلام و ابراز کرد: با مداخله رؤسای زندان‌ها و مددکاران و به خصوص شورای حل اختلاف مستقر در ستاد دیه و همکاری شکات و طلبکاران مبلغ ۷ میلیارد تومان آن تخفیف و رضایت گرفته شد و مابقی از طریق تسهیلات ارزان قیمت بانک‌های عامل و حمایت مادی و معنوی ستاد دیه کشور تأمین، پرداخت و این افراد آزاد شدند.
وی از همکاری، همراهی و تعامل رئیس کل دادگستری استان و دیگر مسئولین قضایی در جهت اعطاء رفاهیات و تسهیلات قضایی به زندانیان و کاهش چشمگیر جمعیت کیفری زندان‌ها قدردانی کرد.
همچنین، حسن نگین تاجی، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار فضای حاکم در زندان‌های استان را آرام و امن همراه با کار جهادی توصیف کرد و با ابراز رضایت از پیگیری دلسوزانه مدیرکل و دیگر مسئولین زندان‌ها در حل مشکلات قضایی و توجه به رفاهیات زندانیان، بیان کرد: برای حمایت و کمک به زندانیان به خصوص زندانیان جرائم غیر عمد همین بس که مدیرکل زندان‌ها و مجموعه سعی کرده است در تمام مناسبت‌ها برنامه آزادسازی داشته باشد و تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد را از زندان آزاد کنند که این اقدامات کم نظیر است.
وی ادامه داد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از اصول مدیریت تحول در دستگاه قضا و از مطالبات مسئولان عالی قضایی و نیز انتظارات مردم است که با همکاری خوب و مطلوب زندان‌ها و دادگستری شاهد مرخصی‌های زندانیان و پایان حبس‌های فراوانی بوده ایم که این نشان از رأفت و توجه به کرامت زندانی و در نتیجه کاهش جمعیت کیفری زندانیان دارد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سیاست ریاست جدید سازمان زندان‌ها بر اشتغال پایدار زندانیان، تاکید کرد: با مشاهدات خود از زندان‌های استان شاهد حرفه آموزی و اشتغال مددجویان بوده‌ایم که امیدواریم با تداوم آموزش‌های حرفه آموزی، تولید و اشتفال زندانیان زمینه‌ای فراهم شده که زندانیان پس از آزادی با اشتغال به کار، بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند.
یادآور می‌شود، در پایان این آئین با اهدای گل همراه با برگه آزادی ۱۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام
captcha