اجرای عدالت؛ هدف اصلی نظام اسلامی
کد خبر: 3906986
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

اجرای عدالت؛ هدف اصلی نظام اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، عدالت‌خواهی را اصلی‌ترین هدف تشکیل نظام اسلامی دانست و گفت: همه ارکان نظام اسلامی باید بر تحقق این امر پافشاری و اصرار کنند.

اجرای عدالت؛ هدف اصلی نظام اسلامیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، ششم تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، عدالت‌خواهی را اصلی‌ترین هدف تشکیل نظام اسلامی دانست و گفت: همه ارکان نظام اسلامی باید بر تحقق این امر پافشاری و اصرار کنند.گفت: عدالت‌خواهی فوری‌ترین هدف تشکیل نظام اسلامی است.

وی افزود: حقیقت و هویت ما عدالت خواهی است و اگر به دنبال عدالت اجتماعی نباشیم در حقیقت وجودمان پوچ و بیهوده است و جمهوری اسلامی هم بدون عدالت بی‌معناست.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، تاکید کرد: بدون تامین عدالت اجتماعی، جامعه ما جامعه اسلامی نخواهد بود.

خطیب جمعه تبریز، با اشاره به اینکه اقامه قسط به تنهایی هدف نهایی پیامبران نبود بلکه فراهم کردن مسیری برای رسیدن به آن بود، تصریح کرد: آن‌هایی که آمده و در گام اول اقامه قسط کردند و مردم را از شر ظالمان نجات دادند، در زمان ظهور امام زمان (عج) هم اقامه کننده عدالت خواهند بود.

وی اضافه کرد: یکی از افرادی که در انقلاب اسلامی برای اقامه عدالت قدم برداشت، شهید مظلوم آیت الله بهشتی بود و هفتم تیرماه روز قوه قضائیه به خاطر شهادت این عالم مجاهد نامگذاری شده است.

امام جمعه تبریز به صفات بارز شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: کار گروهی و تشکیلاتی و تفکر انقلابی از صفات این شهید والامقام است.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: باید اخلاق و ویژگی شهید بهشتی به صورت نمایشگاه در بیاید که البته شاید در تبریز برخی با ایجاد نمایشگاه و موزه موافق نباشند بلکه با تخریب و نابودی موزه‌ها موافق اند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با انتقاد از بی‌مهری به برخی موزه‌ها در تبریز اظهار کرد: عده‌ای در تبریز متاسفانه بیشتر از ایجاد موزه، به نابودی موزه علاقه دارند.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها به وضعیت نابسمان بازار اشاره کرد و افزود: در هفته‌های اخیر شاهد وضعیت نابسمان و افسارگسیخته بازار بودیم که شرایط سختی در بین مردم و رسانه‌ها داشته است و موجب دلخوری و نارضایتی عمومی در شرایط سخت شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه چرا گرانی داریم؟ گفت: در ماه‌‌های اخیر موجی از گرانی افسارگسیخته بازار را فرا گرفته است که در این میان بازار ارز و طلا، مسکن، بازار خودرو پیشتاز بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز با گرانی دوچندان مواجه شده است که آنچه موجب نگرانی است فشار اصلی گرانی بر گردن قشر محروم در شرایط کرونایی است.

انتهای پیام
captcha