صرف ۲۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی مددجویان آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3906987
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

صرف ۲۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی مددجویان آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: برای اجرای بیش از هفت هزار طرح اشتغالزایی مددجویان سطح استان اعتباری بالغ بر ۲۴۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

صرف ۲۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی مددجویان آذربایجان‌غربیعزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت پوشش از جمله اولویت‌های مهم کمیته امداد برای خودکفایی آنها است، اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی شده است تا با پرداخت تسهیلات و برگزاری دوره‌های اشتغال و بازاریابی هفت هزار و ۳۵۰ طرح اشتغالزایی در استان اجرا شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد تنها به دنبال ایجاد اشتغال صرف نیست، افزود: مشاغلی که از سوی این کمیته معرفی و بر روی آنها سرمایه‌گذاری می‌شود از نوع پایدار بوده تا فرد پس از مدتی دوباره بیکار نشده و شغلی نداشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی اعتبار در نظر گرفته شده برای این تعداد اشتغالزایی را ۲۴۶ میلیارد تومان برشمرد و ادامه داد: تسهیلات پرداختی به مددجویان از ابتدای سال جاری آغاز شده و تاکنون نیز ۲۷۳ مددجو موفق به استفاده از این تسهیلات شده‌اند.

وی با بیان اینکه این تعداد از مددجویان در مجموع تسهیلاتی به میزان ۹ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان دریافت کرده‌‌اند، عنوان کرد: این تسهیلات از نوع قرض‌الحسنه بوده و بانک‌های عامل نیز در پرداخت این تسهیلات نهایت همکاری را با مددجویان دارند.

سهندی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۸ هزار و ۶۴۳ خانواده به تعداد ۹۰ هزار و ۷۰۸ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد مددجویان در سال گذشته و ابتدای سال جاری نیاز است که حتما نسبت به اشتغالزایی مددجویان برنامه‌های مختلفی را طراحی و اجرا کرد.

وی گفت: وجود مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر موجب بروز مشکلات زیادی برای مردم شده که همین موضوع موجب افزایش چند برابری تعداد مددجویان در سال‌های اخیر شده است که بدون ایجاد اشتغال برای آنها تامین هزینه این افراد به تنهایی ممکن نخواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام
captcha