تشریح نقش مؤسسات و سازمان‌های فرهنگی در حفظ وحدت ملی
کد خبر: 3907268
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
در اوگاندا انجام شد؛

تشریح نقش مؤسسات و سازمان‌های فرهنگی در حفظ وحدت ملی

با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا، نقش مهم مؤسسات و سازمان‌های فرهنگی در حفظ وحدت ملی تبیین و تشریح شد.

تشریح نقش مؤسسات و سازمان‌های فرهنگی در حفظ وحدت ملی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای توسعه و تعمیق روابط فرهنگی بین ایران و اوگاندا، نشست علمی با حضور محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا و چارلز کازُوا، مدیر داخلی و عضو فعال مؤسسه فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای هُملنَد، ناصر کاسوزی، رئیس مؤسسه فرهنگی و رسانه‌ای اوگاندا و خانم جِوان تِندو، عضو فعال این مؤسسه برگزار شد.

قزلسفلی در سخنانی، به تبیین و تشریح نقش مهم مؤسسات و سازمان‌های فرهنگی در حفظ وحدت ملی، میراث علمی و فرهنگی، اعتماد به نفس، اعتقاد به توانایی‌های بومی، توسعه از درون، خودباوری، فرهنگ برای توسعه، ایجاد شناخت و بصیرت در بین جوانان، تقویت توانمندی‌های اجتماعی، شکوفا کردن استعدادهای جوانان، تعمیق حس وطن‌دوستی، هدایت صحیح افکار عمومی، مبارزه با هجوم فرهنگی مخرب، ترویج ارزش‌های سازنده بومی و ... پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا افزود: پیشرفت‌های گسترده و همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران نتیجه سیاست توجه به درون و امکانات داخلی، خودباوری، اعتماد به نفس، استفاده از فرهنگ مفید و سالم، تقویت استعدادهای جوانان و ... است.

وی با تأکید بر ضرورت تغییر نگرش ملت‌ها برای نیل به توسعه پایدار بومی مطابق با امکانات ملی و با اشاره به کلام‌الله مجید مبنی بر اینکه خداوند متعال سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد، مگر اینکه خود آن ملت به تغییر سرنوشت خویش اقدام كند، گفت: طبق دلایل عقلی و نقلی، توسعه همه‌جانبه جامع‌الاطراف و پایدار از «درون» آغاز می‌شود، نه از «برون».

قزلسفلی با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در ایران اظهار کرد: در چنین روزی جایگاه حیاتی دختران به عنوان مادران آینده و نقش و مسئولیت‌های آنها در جامعه فردا، با معرفی الگوهای اسلام ناب تبیین و تشریح می‌شود.

چارلز کازُوا، مدیر داخلی و عضو فعال مؤسسه فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای هُملنَد در سخنانی، مطرح کرد: رسانه‌های وابسته به غرب با ایجاد ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی عمدتاً اخبار و رویدادهای مربوط به اسلام و جمهوری اسلامی ایران را گزینشی، منفی و بعضاً وارونه و نادرست منعکس می‌کنند، بنابراین علاقه‌مند هستیم که به منظور دریافت اخبار صحیح، خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله پرس تی وی در اوگاندا و سایر کشورهای آفریقایی به راحتی قابل دسترسی باشند.

ناصر کاسوزی، رئیس مؤسسه فرهنگی و رسانه‌ای اوگاندا با بیان اینکه کشورهای استعماری حاکمیت فضایل اخلاقی، ارزش‌های دینی و معنوی و استقرار صلح در جهان را مغایر با منافع خود می‌بینند، اظهار کرد: آنها، هدايت صحيح عقاید و افكار عمومی، تقويت و حفظ ایمان، مبارزه با هجوم فرهنگ مخرب و استعماری و ترويج ارزش‌های فطری و انسانی را تروریسم معرفی می‌کنند. این در حالی است که قدرت‌های استعماری اشاعه و گسترش جنبه‌های حیوانی و مشغول کننده در جامعه را که موجب انحراف انسان از جاده حق می‌شود، حقوق بشر معرفی می‌کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا در پایان این جلسه، ضمن تقدیر از نقش مثبت و سازنده سازمان فرهنگی، اجتماعی، دینی و رسانه‌ای هُملند در جهت‌دهی فكری و فرهنگی متناسب با اوضاع دينی و عقيدتی اوگاندا، فعالیت‌های این سازمان را در تقویت ساختار هويت ملی و ارتقای اخلاقی و معنوی در این کشور موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد.

انتهای پیام
captcha