کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت به بهره‌برداری می‌رسد / شناسایی ۱۵۱۸ جانباز شیمیایی
کد خبر: 3907297
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
در هفته دولت؛

کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت به بهره‌برداری می‌رسد / شناسایی ۱۵۱۸ جانباز شیمیایی

فرماندار سردشت گفت: کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد تا پاسخگوی نیاز‌های یک هزار و ۵۱۸ جانباز شیمیایی این شهرستان باشد.

کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد/ شناسایی 1518 جانباز شیمیایی در سردشتاقصی نخشی‌پور، فرماندار سردشت، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، در ارتباط با آخرین وضعیت کلینیک در حال ساخت مصدومان شیمیایی سردشت اظهار کرد: ساخت این کلینیک در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سعی می‌شود تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه این کلینیک در صورت آماده شدن بسیاری از مشکلات جانبازان شیمیایی سردشت را هموار خواهد کرد، افزود: گرچه این کلینیک به تنهایی نمی‌تواند همه نیازهای مصدومان شیمیایی را حل کند اما امید است از این طریق بتوان به این افراد کمک کرد.

فرماندار سردشت با اشاره به خدمات ارائه شده به جانبازان شیمیایی سردشت تصریح کرد: در سال گذشته در کلینیک بهداشتی سردشت در حدود 30 هزار خدمت به جانبازان ارائه شده است و امسال نیز 6 هزار خدمت به این عزیزان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در سردشت یک هزار و 518 جانباز شیمیایی با درصدهای مختلف شناسایی شدند، ادامه داد: این افراد از نظر تأمین دارو سایر نیازها از سوی نهادهای مربوطه تحت حمایت قرار داشته و در حال درمان هستند.

نخشی‌پور با بیان اینکه از بین جانبازان شیمیایی شناسایی شده 118 نفر نیز شهید شده‌اند، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در ارتباط این جانبازان تأمین داروی آنها است چرا که تحریم‌های اعمال شده مانع از واردات دارو شده و برای همین منظور روند درمان این بیماران با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه بمباران شیمیایی سردشت، سند محکمی از جنایت آمریکا در حق مردم ایران است، تصریح کرد: با گذشت سال‌ها از بمباران شیمیایی سردشت هر روز ابعاد مختلفی از این جنایت آشکار و روز به روز به دردها و مشکلات قربانیان این بمباران‌ها افزوده می‌شود.

فرماندار سردشت با بیان اینکه یاد و نام قربانیان این حادثه باید هر ساله گرامی داشته شود، اظهار کرد: بمباران شیمیایی سردشت تنها یک حادثه نبود بلکه نقطه عطفی در تاریخ جنایات علیه بشریت توسط کشورهای مدعی حقوق بشر بود.

انتهای پیام
captcha