ضرورت ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه با توسعه وقف
کد خبر: 3907333
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

ضرورت ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه با توسعه وقف

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنت وقف همواره و برای همه اقشار جامعه قابل دسترس است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف و انفاق ضروری است، چرا كه توسعه فرهنگ وقف موجب ايجاد تعادل اقتصادی در جامعه می‌شود.

لزوم ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه با توسعه وقفبه گزارش ایکنا از زنجان، مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، امروز، 8 تیرماه در جلسه با مسئولان اوقاف و امور خیریه استان زنجان وقف را سنت حسنه برگرفته از تعالیم اسلام دانست و گفت: وقف از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و جامعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به آثار و برکات این سنت حسنه اظهار کرد: وقف نه تنها در زمان ثبت منفعت‌هایی دارد بلکه به دلیل ادامه‌دار بودن، چشم‌انداز روشنی را برای نسل‌های آینده ترسیم می‌کند و طبقاتی نبودن از بارزترین ویژگی‌های اجتماعی نظام وقف است.

طاهری با اشاره به اینکه با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، زمینه مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در استان زنجان با توجه به داران بودن مردم متدین و خیرخواه، ظرفیت‌های خوبی در حوزه وقف داریم که باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سنت وقف همواره و برای همه اقشار جامعه قابل دسترس است، اضافه کرد: ترویج فرهنگ وقف و انفاق ضروری است، چرا كه توسعه فرهنگ وقف و انفاق موجب ايجاد تعادل اقتصادی و مادی در جامعه می‌شود.

طاهری با اعلام آمادگی برای همکاری با اوقاف در راستای توسعه موقوفات افزود: در این حوزه آماده استفاده از ظرفیت مجلس برای کمک به استان هستیم تا شاهد بهبود کارکردهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشیم.

گفتنی است، استان زنجان دارای قریب به 3 هزار موقوفه است که بخشی از آنها منفعتی است.

انتهای پیام
captcha