همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3907572
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در اردبیل برگزار شد

همایش بزرگداشت امامزادگان در امامزاده صدرالدین(ع) شهر اردبیل با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و هیات امناء بقاع متبرکه برگزار شد.

همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، نهم تیرماه با اشاره به اینکه همایش بزرگداشت امامزادگان امسال در سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: پیرو فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید امامزادگان عظیم الشان را به خوبی معرفی کرده و جایگاه رفیع آنان را تکریم کنیم.
حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه در استان اردبیل ۱۷۷ بقعه متبرکه وجود دارد، افزود: در راستای شناساندن این اماکن تلاش خوبی در استان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در استان اردبیل گام‌های مطلوبی در امر احیا و توسعه موقوفات صورت گرفته است، اضافه کرد: در همین راستا استان اردبیل یکی از استان‌های پاک در امر موقوفات محسوب می‌شود و به زودی شاهد سرمایه گذاری‌های خوبی در راستای جهش تولید و اشتغال خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، با بیان اینکه امامزادگان شهدای زنده هستند که باید تکریم شوند، تصریح کرد: این اداره کل آمادگی دارد در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع، از ظرفیت نهادها، ادارات و حتی تشکل‌های مردم نهاد و به صورت مشارکتی درتبدیل بقاع به قطب فرهنگی همکاری نماید.
ستوده با اشاره به اینکه بقاع متبرکه می‌توانند در توسعه و ترویج فرهنگ وقف نقش مهمی ایفا کنند، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه می‌تواند در فراگیر شدن فرهنگ وقف موثر باشد.
وی ادامه داد: امامزادگان در نزد مردم جایگاه رفیع و عظیمی دارند بطوری که امروزه شاهدیم فضای معنوی، دینی و فرهنگی مناطقی که در آن‌ها امامزاده وجود دارد با مناطق دیگر بسیار متفاوت است.

حجت‌الاسلام ستوده با اشاره به حضور زائرانی از اقصی نقاط کشور در بقاع متبرکه، افزود: باید برنامه‌ریزی شود که در زمان حضور زائران برنامه‌های غنی فرهنگی اجرایی شود.
وی تصریح کرد: بر همین اساس مبلغین و روحانیون حاضر در بقاع متبرکه می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.
ستوده با بیان اینکه حضور امامزادگان در ایران با نگاه ترویج فرهنگ اسلامی و اهل بیت(ع) و آموزش معارف قرآنی و سبک زندگی اسلامی بوده است، افزود: باید از این ظرفیت فرهنگی در استان استفاده شود.
مراسم غبارروبی امامزاده صدرالدین(ع)، قرائت قرآن، مولودی خوانی، سخنرانی، تجلیل از خانواده عالم دانشمند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مولایی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، هیات امناء و فعالان مرکز افق از جمله برنامه‌هایی بود که در این همایش برگزار شد.

انتهای پیام
captcha