احتمال اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3908182
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

احتمال اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: درخواست اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در استان به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده است و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود در هفته‌های آینده  آمار مبتلایان به کرونا افزایش خواهد یافت.

احتمال اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، 11 تیر ماه، در چهل و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با قدردانی از تلاش کادر درمان، پرستاران و نیروهای خدماتی حوزه سلامت و تسلیت درگذشت جانباختگان حادثه کلینیک سینا در تهران، از تحقق پیش‌بینی‌های وزارت بهداشت در خصوص افزایش مبتلایان به کرونا در استان از هفته قبل و هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: برای خروج از این وضعیت چاره‌ای جز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد و برای اجرای دقیق این پیشگیری‌ها همه مسئول هستند.

وی افزود: تا زمانی که مردم با تدابیر اندیشیده شده همکاری نکنند نمی‌توان به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا امیدوار بود.

استاندار آذربایجان‌غربی استفاده از ماسک را راهکاری موثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا دانست و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید تدابیر لازم برای دسترسی آسان مردم به ماسک را فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت قرمز استان و افزایش آمار مبتلایان به کرونا نگران‌کننده است، عنوان کرد: علاوه بر محدودیت‌های اعمال شده از هفته قبل، درخواست محدودیت‌های جدید نیز به ستاد ملی ارائه شده که به زودی مشخص خواهد شد.

شهریاری فعال‌سازی کمیته‌های ستاد استانی، توجه به بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات و بانک‌ها را نیز مورد تاکید قرار داد و از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست تا برای تامین نیازهای اطلاع‌رسانی مقابله با کرونا اعتباری را تخصیص دهد.

انتهای پیام
captcha