بازسازی واحدهای مسکونی قطور خوی شهریور به پایان می‌رسد
کد خبر: 3908188
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

بازسازی واحدهای مسکونی قطور خوی شهریور به پایان می‌رسد

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کار ساخت و تعمیر بیش از 6 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله قطور تا شهریور به پایان می‌رسد.

بازسازی واحدهای مسکونی قطور خوی شهریور به پایان می‌رسدبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، عزیزالله مهدیان، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 11 تیر، در نشست بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌هایی که انجام شد روند بازسازی واحدهای مسکونی در این منطقه رضایت‌بخش بوده و تاکنون نیز کار آواربرداری اغلب واحدهای مسکونی به پایان رسیده و ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تا چند ماه دیگر فصل سرما از راه خواهد رسید بنیاد مسکن سعی دارد تا ساخت چهار هزار و 500 واحد مسکونی روستایی در منطقه زلزله‌زده قطور خوی و تعمیر یک هزار و 600 واحد خسارت دیده را به پایان برساند.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای بازسازی این منطقه عنوان کرد: امید است که بانک‌ها روند تخصیص این تسهیلات را سرعت بخشیده و تا پایان شهریور ماه روند ساخت و ساز در قطور خوی به پایان برسد.

پرداخت 40 میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی هر واحد مسکونی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با اشاره به همکاری سایر دستگاه‌ها در روند بازسازی منازل مسکونی در قطور خوی خاطرنشان کرد: برای مثال بنیاد مستضعفان برای بازسازی هر واحد مسکونی هشت تن سیمان رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است.

محمود بدلی با اشاره به اقدامات انجام شده قطور گفت: تاکنون از سوی دولت 613 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی این منطقه تصویب شده که در این راستا برای هر واحد مسکونی روستایی 40 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 10 درصد و 10 میلیون تومان وام بلاعوض برای اسکان موقت صادر شده است.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های کارشناسی بنیاد مسکن به صورت مستمر در منطقه حضور دارند، تصریح کرد: صدور پروانه ساخت برای واحدهای تخریبی آغاز شده و سعی می‌شود روند ساخت و سازها سرعت پیدا کند.

 

انتهای پیام
captcha