طرح پژوهشی مطالعات منطقه‌ای در آذربایجان غربی اجرا می‌شود
کد خبر: 3908901
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
در جهت ایجاد اشتغال پایدار روستایی؛

طرح پژوهشی مطالعات منطقه‌ای در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

طرح پژوهشی مطالعات منطقه‌ای در جهت ایجاد اشتغال پایدار روستایی و توسعه آن از سوی جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی در استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح پژوهشی مطالعات منطقه‌ای در جهت ایجاد اشتغال پایدار روستایی و توسعه آن در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، حبیب ولی‌زاده، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی با اعلام خبر اجرای طرح پژوهشی مطالعات منطقه‌ای در جهت ایجاد اشتغال پایدار روستایی و توسعه آن اظهار کرد: این طرح به منظور کاهش وابستگی معیشت به کشاورزی استان و به کارفرمایی استانداری آذربایجان‌غربی در حال انجام است.

وی ادامه داد: این طرح مطالعاتی به روش اکتشافی و در دو مرحله کمی و کیفی اجرا می‌شود که در مرحله کیفی سرپرستان خانوار مقیم در روستاهای واقع در سه دهستان انزل جنوبی، ببه‌جیک و مکریان شرقی به عنوان جامعه آماری این طرح مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

ولی‌زاده اظهار کرد: در این طرح 369 سرپرست خانوار مقیم روستا با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شدند و همچنین 50 نفر از کارشناسان و مطلعین محلی با استفاده از روش گلوله برفی مورد مطالعه قرار خواهند گرفت.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی افزود: در این طرح کارشناسان و صاحب‌نظران براساس یافته‌های فاز کمی و تلفیق آن با داده‌های فاز کیفی، راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و توسعه آن را شناسایی و به ترتیب اولویت دسته‌بندی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha