اولویت کمیته امداد خراسان‌شمالی توانمندی مددجویان است
کد خبر: 3908919
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

اولویت کمیته امداد خراسان‌شمالی توانمندی مددجویان است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: در راستای تحقق جهش تولید که فرموده مقام معظم رهبری است، در استان نیز به دنبال کاهش مددجویان کمیته امداد با توانمندسازی آنان هستیم.

کمیته امداد خراسان شمالی به دنبال جهش در کاهش مددجویان این نهادمجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه 173 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به اشتغال مددجویان این نهاد اختصاص یافته است، بیان کرد: در سال جاری پیش‌بینی ایجاد 4000 فرصت شغلی با اعتبار 123 میلیارد تومان شده بود که پس از سفر رئیس کمیته امداد به خراسان شمالی، با توجه به جذب اعتبارات در سال‌های گذشته و رضایتمندی مناسب از فعالیت‌های انجام شده در استان، این اعتبار به 173 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در سال جاری پیش‌بینی ایجاد 5 هزار فرصت شغلی را داریم، ادامه داد: طرح راهبری شغلی که از سال گذشته در استان شروع شده، فرصت‌های بسیاری را به وجود آورد تا افرادی که توانایی و مهارت لازم در شغلی را دارند اما بیکار هستند، با کمیته امداد همکاری کنند و براساس توانایی راهبران، مددجویان به توانمندسازی برسند.

الهی‌راد تأکید کرد: در سال گذشته 43 راهبر شغلی شناسایی شدند و در سال جاری نیز به دنبال شناسایی بیشتر راهبران هستیم و در کنار این موضوع از ظرفیت خیرین و جهادگران کارآفرین نیز استفاده خواهد شد. اعتباری که اختصاص پیدا می‌کند برای گسترش مشاغل بالاتر از مشاغل خرد هستند اما در استان ما نیز باید توجه ویژه‌تری به مشاغل خرد شود.

وی با اشاره به اینکه در ایجاد اشتغال برای مددجویان بیش از 30 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده، افزود: تنها راه کاهش مددجویان این نهاد توانمندسازی شغلی آنان است و باید توجه داشته باشیم که برخی از مددجویان این نهاد مانند مددجویانی که بیماری صعب‌العلاج دارند، همیشه تحت پوشش این نهاد هستند و وظیفه خدمت‌رسانی به این مددجویان را داریم، اما کاهش مددجویان شامل افرادی می‌شود که شرایط توانمند شدن را دارند و این نهاد نیز از آنان حمایت لازم را انجام می‌دهد.

الهی‌راد با بیان اینکه 52 هزار و 197 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود اقتصادی، کاهش مددجویان دشوار است اما تمام تلاش خود را برای توانمندسازی مددجویان به کار خواهیم بست. ایجاد 5 هزار فرصت شغلی در سال جدید گام بزرگی در جهت تحقق جهش تولید است و برای تحقق شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری، یکی از مهم‌ترین اقدامات توانمندسازی مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های مردمی نیز در سال جاری استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: توجه به مسکن مددجویان نیز در سال جاری مورد توجه قرار گرفته است و جلسات متعددی در این خصوص برگزار کردیم که امیدواریم نتایج مثبتی برای مددجویان به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام
captcha