پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات احداث بنای حرم امامزادگان آستارا
کد خبر: 3909018
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات احداث بنای حرم امامزادگان آستارا

رئیس اداره اوقاف بندر مرزی آستارا با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات احداث بنای حرم امامزادگان آستارا، گفت: عملیات سربندی حسینیه و گنبد همزمان با عملیات آیینه‌کاری، آیه‌بری و کف‌سازی داخل حرم و حسینیه با کمک ۱۵ میلیارد ریالی یک خیر غیر بومی آغاز شده است.

به گزارش ایکنا از گیلان، جمشید مهدوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گیلان امروز، 16 تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی چند سال گذشته با استفاده از کمک‌های مردمی، نذورات و تسهیلات دریافتی، عملیات احداث بنای جدید حرم امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) به پیشرفت ۷۰ درصدی رسید.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این بقعه متبرکه در کنار کمک‌های مردمی، از تسهیلات ۲۷ میلیارد ریالی بهره‌مند شدیم، افزود: هم‌اکنون عملیات احداث در مرحله سربندی حسینیه و گنبد، نازک‌کاری، آیه‌‌بری، آیینه‌کاری و کف‌سازی با سنگ مرمر در داخل حرم و حسینیه و احداث مناره‌ها قرار داریم.

رئیس اوقاف آستارا با اشاره به اینکه از چند روز گذشته، عملیات سربندی حسینیه و گنبد همزمان با عملیات آیینه‌کاری، آیه‌بری و کف‌سازی داخل حرم و حسینیه آغاز شده است، افزود: این اقدامات با کمک ۱۵ میلیارد ریالی یک خیر غیر بومی آغاز شد.

مهدوی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه تا بازپرداخت کامل تسهیلات نمی‌تواند عملیات جدیدی را برای تکمیل بنای این بقعه متبرکه آغاز کند، گفت: هم‌اکنون نقش خیران بسیار تأثیرگذار است و امیدواریم که مؤمنان و دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت شهرستان، استان و کشور برای مشارکت در این کار پیشقدم شوند.

وی با اشاره به وضعیت گرانی مصالح، ادامه داد: برای ۴۰۰ مترمربع آیینه‌کاری داخل بقعه و ۷۰۰ متر مربع آیه‌بری و آیینه‌کاری داخل حسینیه در مجموع ۹ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف بندر مرزی آستارا اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود عملیات سربندی یک هزار متر مربعی حسینیه و گنبد تا سه ماه آینده و نازک‌کاری داخل حرم تا ۶ ماه آینده به پایان برسد.

انتهای پیام
captcha