مهمترین نیازهای فرهنگی گیلان موزه دفاع مقدس است
کد خبر: 3909197
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

مهمترین نیازهای فرهنگی گیلان موزه دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد شهید گیلان والدین، همسران و فرزندان شهدا را سرمایه های نظام دانست و اضافه کرد: موزه دفاع مقدس یکی از مهمترین نیازهای فرهنگی گیلان است و لذا بنیاد شهید آمادگی دارد نسبت به تکمیل و تجهیز محتوایی این موزه کمک کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 17 تیرماه در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و صیانت از ارزش های دفاع مقدس، اظهار کرد: در این راستا اقدامات خوب و موثری صورت گرفته، اما همچنان جای کار دارد.

وی دفاع مقدس را یک گنجینه برای دیروز و امروز و فردای جامعه ما دانست و افزود: ماهیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حفظ آثار و اسناد دفاع مقدس پیوند دارد و فرصت بسیار محدود است، زیرا تجربه نشان می دهد گذشت زمان در ثبت وقایع تاریخی ما را از بانیان اصلی و شاهدان عینی دور می کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، تحریف برخی از وقایع تاریخی را به واسطه کوتاهی صاحبان و بانیان اصلی در ثبت تقویمی آن تاریخ دانست و اضافه کرد: اگر اقدام به موقع نسبت به ثبت و ضبط آثار دفاع مقدس نکنیم، عده ای با نیت و سوگیری های خاص به تحلیل و تحریف وقایع می پردازند و لذا شاهد تحریف و مخدوش شدن تاریخ هستیم.

پاکاری، خانواده های شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس را حافظان تاریخی آن مقطع پرافتخار دانست و گفت: بنیاد و حفظ آثار دفاع مقدس و کنگره شهدا و سپاه یک هدف و چشم انداز را دنبال می کنند و آن ترویج آرمان های انقلاب و ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی والدین، همسران و فرزندان شهدا را سرمایه های نظام دانست و اضافه کرد: موزه دفاع مقدس یکی از مهمترین نیازهای فرهنگی گیلان است و لذا بنیاد شهید آمادگی دارد نسبت به تکمیل و تجهیز محتوایی این موزه کمک کند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، هنر را یکی از بهترین ابزارها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: اثرگذاری کتاب و فیلم و موسیقی و آثار تجسمی در انتقال ارزش های دفاع مقدس بسیار بالاست، اما تجربه حضور میدانی از طریق احداث موزه دفاع مقدس از جذابیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام
captcha