رهایی ۳ اعدامی محکوم به قصاص از چوبه دار در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3909688
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

رهایی ۳ اعدامی محکوم به قصاص از چوبه دار در آذربایجان‌غربی

رئیس دادگستری کل آذربایجان‌غربی از رهایی ۳ اعدامی محکوم به قصاص از چوبه دار در سطح استان در هفته گذشته خبر داد.

رهایی سه اعدامی محکوم به قصاص از چوبه دار در آذربایجان‌غربیعلی‌اکبر گروسی، رئیس دادگستری کل آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: در هفته گذشته، 3 اعدامی محکوم به قصاص از چوبه دار در شهرستان‌های خوی و میاندوآب رهایی یافتند.

وی افزود: یکی از این افراد، پسر جوانی است که مرتکب قتل پدر خود شده بود و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان میاندوآب، اولیای دم مقتول از قصاص قاتل صرف نظر کردند.

رئیس دادگستری کل آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری ضروری است تا صلح و سازش در جامعه فرهنگ‌سازی شود، ادامه داد: برای همین منظور اعضای شعبه‌های حل اختلاف در برخورد با چنین پرونده‌هایی سعی می‌کنند تا اولیای دم را قصاص قاتل صرف نظر کرده و فرصت زندگی دوباره را برای افراد ایجاد کنند.

وی با اشاره به جزئیات بخشش دو فرد اعدامی دیگر اظهار کرد: دو فرد دیگری که در خوی مورد بخشش قرار گرفتند نیز با استفاده از ضربات چاقو یک جوان ۲۱ ساله را به قتل رسانده بودند.حکم قصاص این دو فرد نیز از سوی قوه قضاییه صادر شده بود و اولیای دم نیز با جدیت تمام نسبت به اعدام این دو فرد مصمم بودند و حتی دیه این افراد را به هم صندوق سپرده سرمایه‌گذاری پرداخت کرده بودند. اولیای دم به ناگاه در پای چوبه دار این دو نفر را بخشیدند در حالی که پیش از این، تلاش‌ها برای گرفتن رضایت از آنها تا به آن لحظه ناکام مانده و خانواده مقتول اصرار به اجرای حکم قصاص داشتند.

رئیس دادگستری کل آذربایجان‌غربی گفت: خانواده این جوان مقتول ۲۱ ساله پس از عفو و گذشت دو قاتل، ۵۰ میلیون تومان نیز به انجمن حمایت از زندانیان کمک کردند.

 

 

 

انتهای پیام
captcha