پیش‌بینی ایجاد فرصت شغلی برای ۷۵۰۰ مددجوی آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3909691
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

پیش‌بینی ایجاد فرصت شغلی برای ۷۵۰۰ مددجوی آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: در راستای طرح‌های خود اشتغالی در سال ۹۹ با سرمایه گذاری حدود ۲۵۵ میلیارد تومان برای ۷ هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای اشتغالزایی ۷۵۰۰ مددجوی آذربایجان‌غربیعزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه در سال جاری اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی و شرایط کرونایی کشور با جدیت ادامه دارد، اظهار کرد: این کمیته برای سال جاری برنامه‌ریزی کرده است تا هفت هزار و ۵۰۰ نفر صاحب شغل پایدار بشوند که برای همین منظور ۲۵۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به آنها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان انجام شده است که در نتیجه آن چهار هزار و ۵۰۰ مددجو در مجموع با دریافت ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اقدام به راه‌اندازی کسب و کار کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کمیته امداد در کنار سایر دستگاه‌های مربوطه وظیفه اشتغالزایی را برعهده دارد، تصریح کرد: در میان این دستگاه‌ها با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال‌هایی ایجاد توسه کمیته امداد با ۹۵ درصد از نوع اشتغال‌هایی پایدار خواهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی تنها مربوط به افراد در سن کار نمی‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار دانش‌آموز سطح استان نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند که تعدادی از آنها ترک تحصیل کرده و علاقه‌ای به ادامه تحصیل نداشتند که این افراد نیز به بازار کار معرفی می‌شوند.

سهندی برگزاری کلاس‌های آموزشی را نیز یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد در راستای اشتغالزایی عنوان و تصریح کرد: این کلاس‌ها در رشته‌های مربوط به مشاغل خانگی مانند قالی‌بافی، رشته‌های کشاورزی و دامپروری برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha