امر به معروف در تمام ابعاد زندگی نمود داشته باشد
کد خبر: 3910046
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

امر به معروف در تمام ابعاد زندگی نمود داشته باشد

امام جمعه تکاب گفت: بحث امر به معروف و نهی از منکر باید از بطن خانواده‌ها، ادارات و محیط‌های کاری و مجموعاً از حوزه استحفاظی زندگی شخصی تا اداری و کاری، جاری و ساری شود.

امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام ابعاد زندگی افراد نمود داشته باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی برادری، امام جمعه تکاب، امروز، 22 تیر ماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با اشاره به اهمیت و جایگاه والای امربه معروف و نهی از منکر  اظهار کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر باید از بطن خانواده‌ها، ادارات و محیط‌های کاری و مجموعاً از حوزه استحفاظی زندگی شخصی تا اداری و کاری، جاری و ساری شود.

وی افزود: در اکثر خانواده‌ها الحمدالله بحث محرم و نامحرم رعایت می‌شود و شعائر اسلامی در این خانواده‌ها مد نظر است، اما متأسفانه تعداد قلیلی بر این باور اعتقادی راسخ نداشته و بعضاً رعایت مباحث محرم و نامحرم در میان‌شان از تعریف خاصی برخوردار نیست و در مجالس عزا و عروسی و نشست‌های گروهی می توان نمود عینی این باور را دید که رعایت این موضوع در بین این افراد نیازمند فرهنگ‌سازی است.

امام جمعه تکاب ادامه داد: ادارات و دستگاه‌های کشور باید نمود و مصداق یک اداره در شان نظام و در حد اعلی آن کارگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی در بحث امر به معروف و نهی از منکر بوده و تداعی این موضوع باشند.

وی تصریح کرد: مدیریت فرهنگی فضای پارک‌ها یکی از موارد مهم در راستای هدایت فرهنگی جوانان و رفع دغدغه خانواده‌ها است که در این ارتباط مسؤلین و متولیان فرهنگی با برنامه‌ریزی‌های مناسب و درخور شأن و منزلت جوانان، تمام تلاش خود را در راستای مدیریت فرهنگی پارک‌ها به کار گرفته و مسیر را پایه حضور بی‌دغدغه جوانان در این اماکن فراهم سازند.

حجت‌الاسلام برادری به ایجاد پارک مخصوص بانوان جهت حضور امن و بدون دغدغه بانوان در نقطه‌ای از تکاب اشاره و از مسؤلین مربوطه خواستار تسریع در این زمینه و تجهیز آن به ادوات ورزشی جهت ورزش بانوان شدند.

وهاب عباس‌فام، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب نیز در ادامه جلسه ضمن گله‌مندی از نبود المان‌های شهدا در مبادی ورودی شهر و میادین تکاب خاطرنشان کرد: در راستای آمر به معروف بودن و ناهی از منکر، باید سیره و منش شهدای جلیل القدر دوران دفاع مقدس را سر لوحه امور قرار داده و در حد صیانت از مسیر به حق شهدا در همه عرصه‌ها به ویژه در انجام این فریضه الهی مصمم بود.

گفتنی است، در ادامه این جلسه به رونمایی  و شروع به کار رسمی مرکز فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر در جوار شهدای گمنام و دایر کردن نمازخانه با تمهید و تهیه لوازم ابتدایی آن توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب و شهرداری در روزهای آتی اشاره شد.

 

انتهای پیام
captcha