1 میلیون و 500 هزار بازدید از اولین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب
کد خبر: 3910052
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

1 میلیون و 500 هزار بازدید از اولین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب

نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب، شب گذشته 21 تیرماه، در حالی به کار خود پایان داد که بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

به گزارش ایکنا، نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب، که با هدف حمایت از تولیدکنندگان آسیب‌دیده از شرایط کرونا و به همت انجمن فعالان و متخصصان حوزه حجاب برگزار شده بود، به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این نمایشگاه مجازی، اصفهانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب، با اشاره به اینکه نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب همه ساله جنب نمایشگاه قرآن برگزار می‌شد و مردم از ماه‌ها قبل منتظر این رویداد بزرگ بودند، گفت: این نمایشگاه برای تولیدکنندگان نیز عرصه خوب ارتباط مستقیم با مشتریان، گرفتن آرا و نظرات و در نهایت فروش محصولات بود.

وی افزود: امسال این نمایشگاه به علت شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و از آنجا که مهمترین دغدغه هیئت مدیره، حمایت از تولیدکنندگان محصولات حجاب است، برگزاری مجازی این رویداد مطرح و اجرا شد که به عنوان اولین تجربه نتایج خوبی در پی داشت.

این عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در خصوص نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب، گفت: محصولات در پنج شاخه اصلی چادر مشکی، عبا، ملزومات حجاب، روسری و شال سر و حجاب کودک و نوجوان در سایت بارگذاری شد. تولیدکنندگان در این حوزه بسیار فعال بودند و محصولات متنوعی را عرضه کرده و تجربیات چند سال نمایشگاه حضوری خود را در نمایشگاه مجازی به نمایش گذاشتند.

اصفهانی تصریح کرد: به رغم هجمه‌های فرهنگی که شاهد هستیم، مقوله حجاب کماکان جزء علاقه‌مندی‌های جامعه است و مخاطب خود را دارد. گستره نمایشگاه مجازی به وسعت ایران اسلامی بود و شهرها و روستاهای بزرگ را در برگرفته بود. این مسئله ما را در ادامه این رویداد فرهنگی ثابت قدم کرد. قیمت‌ها نیز در این نمایشگاه به دلیل حذف واسطه‌ها منصفانه بود و سعی شده بود محصولات با نگاه ملی عرضه شود. این نمایشگاه تجربه نوینی در این حوزه بود که توانستیم با موفقیت آن را اجرا کنیم.

علیرضا حقیقی، مدیر اجرایی شتاب‌دهنده رایمون نیز در این مراسم اختتامیه، گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار بازدید از سایت انجام شده که با توجه به بازه زمانی عددی شگفت‌انگیز است و ما توقع این تعداد بازدید را نداشتیم. به مرور زمان و با افزایش تعداد محصولات بارگذاری شده، رایمون نه تنها در بحث فنی بلکه در حوزه تولید محتوا نیز از این تولیدکنندگان حمایت کرد تا بتوانند فروش بهتری داشته باشند.

برندسازی؛ مشکل تولید‌کنندگان محصولات حجاب

وی یکی از نقاط ضعف در صنف حجاب را برندسازی دانست و افزود: در این حوزه نیز رایمون با توجه به زیر ساخت‌های مدیایی، سعی کرد با دعوت از دوستان و ارائه راهنمایی در حوزه تولید محتوا، عکاسی، استدیو، فتوشاپ و ... به تولیدکنندگان محصولات حجاب کمک کند.

حقیقی یادآور شد: در نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب رمضان از 51 شهرستان خریدار داشتیم. اتفاقی که ما را خیلی خوشحال کرد این بود که از شهرستان‌های دور افتاده که عملاً شرایط خرید از نمایشگاه حضوری را نداشتند، از نمایشگاه مجازی خرید کردند. نظرات متعددی از شهرستان‌های مختلف وجود داشت که تقاضای ادامه‌دار بودن نمایشگاه را داشتند.

معافیت مالیاتی برای استارتاپ‌های حوزه عفاف و حجاب

این فعال حوزه استارتاپ افزود: راه‌اندازی نخستین سایت فروش محصولات عفاف و حجاب  کار بزرگ و نوینی بود که در مدت زمانی کوتاه اجرا شد. در بحث حجاب نیازمند حمایت سازمانی هستیم، وقتی محصولات قیمت مناسب‌تری دارند، طیف وسیع‌تری از مردم را دربر می‌گیرند؛ توقع داریم استارتاپ‌های این حوزه از معافیت‌های مالیاتی و حاکمیتی استفاد کنند که محصول را با قیمت تمام شده پایین‌تری به دست مردم برسانند.

هانیه سامعی، مشاور امور بانوان وزارت ارتباطات نیز در مراسم اختتامیه، گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در حوزه بانوان رخ داد برگزاری مجازی نمایشگاه عفاف و حجاب بود.خواه با ناخواه باید با فناوری‌های نوین روبه‌رو شویم. به نوعی شیوع ویروس کرونا ما را وادار به استفاده از فناوری‌های نوین کرد و مقاومت مردم در مواجهه با نوآوری را شکست داد.

مشاور امور بانوان وزارت ارتباطات افزود: یکی از نقاط قوت این نمایشگاه استفاده از تصاویر واضح باکیفیت بود که در جذب مشتری به مسئولان سایت و تولیدکنندگان  کمک کرد. در فازهای بعد در این سایت مشتری قادر به دیدن نوع، رنگ، سایز، جنس و دوخت پارچه بود.

هانیه سامعی گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگمان را در جامعه نهادینه و به نسل بعدی منتقل کنیم باید برای آن هزینه کنیم. متأسفانه یکی از ضعف‌های اساسی ما در حوزه فرهنگی بحث بودجه است، به طوری که اکثر دستگاه‌های دولتی انتظار دارند ایده‌های بکر، بدون داشتن بودجه کافی محقق شوند.

قلعه‌قوند، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب، در این وبینار گفت: یکی از اساسی‌ترین مقوله‌ها در حوزه محصولات حجاب داشتن مواد اولیه است؛ برای مثال مواد اولیه چادر از کشورهای کره، ژاپن، چین و ویتنام تهیه می‌شود. 90 درصد پارچه مورد نیاز برای تأمین چادر داخلی وارداتی است.

قلعه‌قوند افزود: اخیراً یک کارخانه اقدام به تولید پارچه چادری کرده که محدود به یک نوع پارچه از شش نوع مصرفی و با حجم محدود بوده است. پس ناگزیر به پذیرش قیمت محصول با افزایش قیمت ارز هستیم. گاهی این قیمت پنج برابر هم شده است و سیستم محصولات عفاف و حجاب را با مشکل مواجه می‌کند.

چادر از سبد مصرف تولیدکنندگان حذف می‌شود

وی تأکید کرد: افزایش قیمت ارز باعث کاهش فروش، مصرف‌کننده و عدم توازن عرضه و تقاضا در بازار می‌شود. بسیاری از تولیدکننده‌ها از این حوزه خارج می‌شوند و چادر از سبد مصرف تولیدکنندگان حذف می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب گفت: تقریباً هیچ حمایتی از مقوله عفاف و حجاب در کشور نمی‌شود. برای مثال به بسیاری از کالاهای غیرضروری ارز تعلق می‌گیرد اما دلاری به چادرمشکی تعلق نگرفت و ما هیچ نوع حمایتی در هیچ بخشی نداریم.

قلعه‌قوند افزود: نیاز به حمایت عملیاتی و صحیح داریم و از وزارت صنعت، معدن و تجارت، صدا و سیما و رسانه‌ها تقاضا داریم به صورت دقیق وارد کار شوند و معضلات تولیدکنندگان را برطرف کنند تا ما بتوانیم محصولاتی شایسته بانوان ایرانی را تولید و در اختیار آنها قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha