ابتكار هنرمند فلسطینی برای معرفی ویروس اشغالگری به جهان
کد خبر: 3910222
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

ابتكار هنرمند فلسطینی برای معرفی ویروس اشغالگری به جهان

هنرمند فلسطینی مقیم کانادا با نوشتن عبارت «کووید 1948» بر آسفالت خیابان و قرمز کردن شماره 48، درصدد حمایت از کشورش و نشان دادن اینکه ویروس اشغالگری باعث محدودیت و اسارت مردم فلسطین شده است، برآمد.

به گزارش ایکنا از لبنان، محمد مسلّم، هنرمند 55 ساله فلسطينی مقيم كانادا، خود را برای برگزاری مراسم اعلام همبستگی با اسرای فلسطينی، كه قرار است شهريورماه در كانادا برگزار شود، آماده می‌كند.

مسلّم در اقدامی ابتکاری با نوشتن عبارت «كوويد 1948» روی آسفالت خيابان و قرمز رنگ كردن عدد 48 به نشانه خون‌هايی كه از آن سال تاكنون توسط صهيونيست‌ها بر زمين ريخته‌ شده است و با ساخت نمادين ماسكی از سيم‌های خاردار، نشان داد كه اين ويروس كرونا نيست كه برای فلسطينی‌ها محدوديت ايجاد كرده، بلكه ويروس اشغالگری است كه از سال 1948 فلسطينی‌ها را محدود کرده و بسياری از آنها را نيز در اسارت رژيم صهیونیستی قرار داده است.

به عقیده وی، ویروس 1948 صاحبان سرزمین فلسطین را بدون دفاع در برابر ويروس كرونا و بدتر از آن در برابر تهاجم وحشيانه صهيونيست‌ها قرار داده است.

اين هنرمند فلسطينی پيش از اين نيز با همكاری «آنيلست ديوِست»، هنرمند بلژيكی، در كارگاهی هنری با طراحی و توليد ماسک‌هايی از جنس كوفيه‌های فلسطينی(چفیه)، ياد و نام فلسطين را در شرايط كرونايی زنده نگاه داشتند.

انتهای پیام
captcha