حجاب تجلی كرامت انسانی و ارزش‌‌های اخلاقی است
کد خبر: 3910229
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

حجاب تجلی كرامت انسانی و ارزش‌‌های اخلاقی است

امام جمعه شهرستان املش با بیان اینکه ترویج حجاب جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد، گفت: حجاب به معنای محدودیت نیست بلكه تجلی كرامت انسانی و ارزش‌‌های اخلاقی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علی رنجبر، امام جمعه املش امروز، 23 تیر ماه در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان املش حجاب و عفاف را ضامن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: آنچه كه می‌تواند جامعه را از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها مصون نگهدارد، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

وی خانواده را مهمترین نهاد اجتماعی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عنوان كرد و افزود: یكی از مهمترین علل بدحجابی در جامعه، تاثیر‌پذیری خانواده‌ها از شبكه‌های ماهواره‌ای و متعاقب آن تضعیف پایه‌های اعتقادی مردم است.

رنجبر تصریح كرد: حجاب به معنای محدودیت نیست، بلكه تجلی كرامت انسانی و ارزش‌های اخلاقی است و همچون صدف، گوهر گرانبهای وجودی زن را از بسیاری از آفات دور نگه می‌دارد و به زن كرامت و شخصیت می‌بخشد.

امام جمعه املش به اقدام نیروی انتظامی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در تفرجگاه‌ها اشاره كرد و گفت: حضور گشت‌های امنیت اخلاقی در تفرجگاه‌ها اقدامی به‌ جا و درخور تقدیر است كه با تداوم این امر می‌توان تا حدودی فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه تقویت كرد.

سرهنگ رجبی، فرمانده انتظامی املش نیز در این نشست گفت: موضوع فرهنگ عفاف و حجاب مسئله‌ای است كه تمامی دستگاه‌ها باید در آن نقش آفرین باشند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینكه غرب با صرف هزینه‌های بسیار تلاش می‌كند تا حجاب را به عنوان یک محدودیت برای زنان در جامعه القاء كند، افزود: اسلام تاكید به حجاب زن در جامعه دارد چراكه حجاب برای ورود زن به عرصه‌های اجتماعی محدودیت نیست بلكه یک نوع مصونیت است و با حفظ حجاب به ارزش واقعی خود دست می‌یابد.

انتهای پیام
captcha