نقش حجاب در سلامت جامعه اسلامی
کد خبر: 3910288
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

نقش حجاب در سلامت جامعه اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به تأکیدات دین اسلام مبنی بر حفظ حجاب و عفاف اشاره و بیان کرد: برای سالم ماندن جامعه از آسیب‌های اجتماعی حفظ حجاب و پوشش یک نیاز ضروری است.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هفته حجاب و عفاف از 21 تیرماه همزمان با سالروز شهادت شهدای حجاب و عفاف در مسجد گوهرشاد آغاز شده و تا 27 تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئله حجاب و عفاف را هیچگاه نمی‌توان انکار کرد، افزود: در طول تاریخ بشریت و تمام ادیان الهی مسئله حجاب و عفاف مورد توجه بوده است چراکه حجاب و عفاف یک رفتار فطری در وجود هر انسانی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اعلام اینکه اولین رفتار آدم و حوا بعد از حضور بر روی زمین پوشاندن خود بوده است و همین امر میزان اهمیت حجاب و عفاف را برای ما مشخص می‌کند، بیان کرد: عفاف اعم از حجاب است هرچند که پوشیدگی و رعایت حجاب که از گل وجود انسان حفاظت می‌کند، بخشی از عفاف است.

وی به تأکیدات دین اسلام مبنی بر حفظ حجاب و عفاف اشاره و بیان کرد: برای سالم ماندن جامعه از آسیب‌های اجتماعی حفظ حجاب و پوشش یک نیاز ضروری است. چراکه فرد باحجاب یک پرده و پوشش بین خود و چشم‌های ناپاک ایجاد کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به آیه 33 سوره احزاب که می‌فرماید: «وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَ؛ و در خانه‌‏هايتان قرار گيريد و مانند روزگار جاهليت قديم زينت‌هاى خود را آشكار مكنيد»، اعلام کرد: با توجه به این امر هر فرد مسلمان به ویژه بانوان برای حفاظت از خود باید زینت‌های خود را از چشمان نامحرم بپوشاند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) دراین باره می‌فرماید: «بهترین چیز برای حفظ شخصیت زن آن است که مردی را نبیند و نیز مورد مشاهده مردان قرار نگیرد»، افزود: در این راستا باید توجه داشته باشیم برای حفظ ارزش‌ها و اعتقادات خود و حفاظت از جامعه اسلامی حجاب و عفاف را رعایت کنیم. در دین اسلام حقوق زن مشخص بوده و ملاک‌هایی برای زن وجود دارد که تربیت فرزندان، آئین شوهرداری، ‌نوع پوشش و بسیاری دیگر از نمونه‌های آن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اعلام اینکه زن ایرانی با حفظ حجاب و عفت خود از زنان کشورهای دیگر موفق‌ترند و دارای عزت و سرافرازی هستند، بیان کرد: بر همین اساس بوده که دشمن تمام اهداف خود را به سمت آلوده کردن زنان جامعه اسلامی ما هدایت کرده است چرا که زنان جامعه بر سایر ارکان اجتماع تأثیرگذار هستند. زنان جامعه نقش مهمی در سالم ماندن یک جامعه ایفا می‌کنند به‌گونه‌ای که اگر زن در مسیر صلاح و سعادت حرکت کند همه‌ آحاد جامعه به سعادت و رستگاری خواهند رسید.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در پایان با بیان اینکه امروز بالاترین نقش در جامعه و خانواده را زنان ایفا می‌کنند، افزود: مهم‌ترین نقش زنان، مادری و تربیت فرزند است و همه چیز تحت‌تأثیر مادران است به طوری‌ که قرآن‌ کریم هم بیشترین ستایش را از زنان در نقش مادری داشته است. امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زنان مؤمن، محجبه و انقلابی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری فعالیت چشمگیر دارند و هرگز حجاب آنان مانعی برای موفقیت‌شان نبوده است.

انتهای پیام
captcha