پدر شهیدان بیات آسمانی شد
کد خبر: 3910502
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

پدر شهیدان بیات آسمانی شد

پدر شهیدان علیرضا و حمیدرضا بیات به دلیل بیماری و کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت.

پدر شهیدان بیات آسمانی شدبه گزارش ایکنا از زنجان، مرحوم حبیب بیات، پدر شهیدان علیرضا و حمیدرضا بیات به دلیل بیماری و کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر آن مرحوم امروز ، ۲۴ تیرماه پس از تشییع در بهشت زهرا(س) زنجان به خاک سپرده شد.

شهید علیرضا بیات در اولین روز مهرماه سال ۱۳۴۱ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود، سال‌های کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و بعد از مدتی با خانواده به شهر کرمانشاه نقل مکان کرده ولی بار دیگر با خانواده به شهر زنجان آمدند.

این شهید با مدرک دیپلم در رشته اتومکانیک فارغ‌التحصیل شد. وی در مسجد حاج‌تقی در محله دروازه‌ ارک زنجان فعالیت فرهنگی داشت و پس از مدتی وارد سپاه پاسداران شد که با شروع جنگ تحمیلی، او نیز ندای رهبر فرزانه‌اش را لبیک گفت و به صف پاسداران دین و وطن پیوست.

وی‌ از طریق یگان اعزامی سپاه پاسداران وارد صحنه نبرد شد و به‌عنوان تخریب‌چی مشغول به خدمت شد و سرانجام پس از رشادت‌ها و تلاش‌های فراوان در تاریخ ۱۷ اسفند سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون به دلیل جراحات جنگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پیکر شهید علیرضا بیات مفقود شد و سرانجام بعد از ۱۴ سال پیکرش به آغوش خانواده بازگشت و در مزار پایین شهدای زنجان در کنار بسیاری از عشاق خط رهبری به خاک سپرده شد.

شهید حمیدرضا بیات، دیگر فرزند شهید این پدر والامقام در ۲۲ تیرماه سال ۱۳۳۹ در زنجان دیده به جهان گشود و  ۹ خردادماه سال ۱۳۸۳ در سن ۴۴ سالگی با سمت معاون وقت استانداری قزوین، حین انجام مأموریت و اعزام به مناطق زلزله‌زده با سقوط هلی‌کوپتر هوانیروز در ارتفاعات الموت قزوین به درجه شهادت نائل آمد، پیکر این شهید در امامزاده علی‌اکبر چیذر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha