برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در طرقبه شاندیز + عکس
کد خبر: 3910800
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در طرقبه شاندیز + عکس

مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در دو بخش بانوان و آقایان در جوار آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر(ع) طرقبه شاندیز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف با حضور متسابقان از شهرستان‌های فریمان، سرخس و طرقبه شاندیز در دو بخش بانوان و آقایان با حضور داوران مجرب کشوری و بین‌المللی با رعایت کامل پروتکل های‌بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در جوار آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر(ع) طرقبه در حال برگزاری است.

این دوره مسابقات از صبح سه‌شنبه، ۲۴ تیرماه با حضور متسابقان خانم از شهرستان‌ های فریمان، سرخس و طرقبه شاندیز در رشته‌های حفظ جزء ۲۰، ۱۰، ۵ و حفظ کل قرآن کریم، ترتیل و تحقیق قرآن کریم در تالار حکمت بارگاه ملکوتی امامزادگان یاسر و ناصر(ع) آغاز شده است.

اساتید خطیب، سلطانی و افخمی از داوران مجرب کشوری و بین‌المللی در بخش صوت و لحن، حسن حفظ، وقف و ابتدا و تجوید قضاوت این دوره از مسابقات بانوان را برعهده داشتند.

همچنین مسابقات قرآنی در بخش آقایان، امروز، ۲۵ تیرماه از ساعت ۱۵ در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، همسرایی در جوار این بقعه متبرکه آغاز شده است.

حجت‌الاسلام صادقی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز ضمن بازدید از روند اجرای مسابقات قرآن، بیان کرد: مسابقات با اخذ مجوزات مربوطه از شبکه بهداشت و درمان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است، پیش‌بینی‌های لازم بهداشتی در راستای جلوگیری از هرگونه اجتماع جمعیتی متسابقان، با اعلام زمان مشخص و از قبل تعیین شده برای حضور هر متسابق و اجرای آزمون قرآن‌آموز مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه لوازم بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده دست به‌طور کامل در اختیار همه شرکت‌کنندگان، داوران و عوامل اجرایی در مسابقات قرار گرفته است، تصریح کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات، تاکنون بسیار خوب بوده و با توجه به وضعیت شیوع دوباره بیماری کرونا، استقبال متسابقان از این دوره مسابقات رضایت‌بخش است.
 
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به اینکه طرقبه شاندیز دارای یکی از بزرگترین موقوفات قرآنی استان است، افزود: در طول سال برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی از طریق مرکز افق بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) انجام می شود و امسال هم با توجه به اینکه در شرایط خاص و ایام بیماری کرونا هستیم، اما شاهد رشد خوبی در زمینه حضور قرآن‌آموزان در برنامه‌ها و این دوره مسابقات بودیم که رضایتمند است.

حجت‌الاسلام حسینی، مدیر مرکز افق بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) نیز طی سخنانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، در زمینه نحوه برگزاری مسابقات به‌صورت حضوری و اقدامات بهداشتی انجام شده برای حضور متسابقان، بیان کرد: اقدامات لازم در این زمینه به نحو احسن پیش‌بینی شده تا متسابقین با خاطری آسوده در این مسابقات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: میز پذیرش با حضور خادمان افتخاری در مبادی ورودی صحن کوثر بقعه متبرکه مستقر شده و هنگام ورود متسابقان ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به آنها ارائه می‌شود و استفاده از این لوازم بهداشتی برای همه متسابقان الزامی است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: رعایت فاصله‌گذاری فاصله‌گذاری اجتماعی در هنگام پذیرش در فضای باز صحن کوثر به‌طور کامل رعایت شده و متسابق بر حسب نوبت و شماره از قبل تعیین شده برای حضور در مسابقه به محل آزمون که تالار حکمت بقعه متبرکه است توسط خادمان افتخاری بقعه متبرکه هدایت می‌شود و ما در سالن اجرای مسابقات هیچ‌گونه اجتماعی نداریم.

وی تأکید کرد: در حین اجرای مسابقه نیز متسابق از قرآن شخصی خود استفاده می‌کند و جایگاه مسابقه و میکروفن بعد از استفاده هر یک از متسابقان کاملا ضدعفونی می‌شود تا شرکت‌کننده بعدی برای استفاده از نظر بهداشتی مشکلی نداشته باشد.

یادآور می‌شود، در مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف حدود ۲۳۰ نفر از قرآن‌آموزان شهرستان طرقبه شاندیز در بخش بانوان و آقایان در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، تواشیح، تفسیر، دعا و اذان ثبت نام شدند که مسابقات شفاهی و به‌صورت حضوری در محل آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع)، ۲۴ و ۲۵ تیرماه براساس ساعات تعیین شده قبلی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است و ‌مسابقات کتبی در رشته‌های معارف و تفسیر به‌صورت متمرکز استانی برگزار خواهد شد.
 

اعظم دوست حصار
انتهای پیام
captcha