تشکیل جمعیت همیاران سلامت در زنجان
کد خبر: 3910852
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

تشکیل جمعیت همیاران سلامت در زنجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از ثبت مشخصات 150 نفر از هیئت امنای مساجد در سامانه همیاران سلامت و تشکیل هسته‌هایی برای آگاهی‌بخشی به مردم خبر داد.

تشکیل جمعیت همیاران سلامت در زنجانمحمدتقی فاتحی‌نژاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: این اداره همان‌طور که از نام آن پیدا است، در کارهای خیر پیشتاز بوده و با استفاده از موقوفات با نیت کمک به نیازمندان، بسته‌هایی را تهیه و ضمن حفظ کرامت افراد، آن‌ها را توزیع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا در سطح کشور بسیاری از مشاغل به خصوص اقشار آسیب‌پذیر، تحت تاثیر قرار گرفته و کسب و کارها از رونق افتاده است، بیان کرد: در این بین کمک‌های دولتی و بخش‌های خصوصی به‌ویژه خیران در سطح جامعه شکل گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه در راستای کنترل بیماری هسته‌های همیار سلامت و مبارزه با کرونا در اوقاف شهرستان زنجان تشکیل شده است، گفت: در این رابطه مشخصات 150 نفر از اعضای شاخص هیئت امنای مساجد در سامانه مربوط ثبت شده است.

وی یادآور شد: تاکنون در سطح استان یک هزار و ۶۶۲ همیار سلامت برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل شده است و هدف از آنها فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از شیوع کرونا است. هسته‌های سلامت با برنامه‌ریزی و مدیریت درست اقدامات پیشگیرانه و آگاهی‌دهنده در خصوص بیماری کرونا را در دستور کار خود قرار دارند.

فاتحی‌نژاد خاطرنشان کرد: از زمان شیوع کرونا حسینیه اعظم زنجان و زینبیه اعظم نیز نقش تأثیرگذاری در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و برگزاری رزمایش همدلی و کمک مومنانه داشتند و در ماه محرم این رزمایش‌ها تکرار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه شیوع کرونا در زنجان افزایش یافته است، ادامه داد: این همیاران در سطح روستاها و شهرها با همکاری دهیاران و سمن‌های مختلف در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha