تشکیل نهضت تعاون و کمک به قشرهای ضعیف در زنجان
کد خبر: 3911019
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

تشکیل نهضت تعاون و کمک به قشرهای ضعیف در زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک مومنانه در قالب نهضت تعاون و کمک به قشرهای ضعیف در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری اجرایی می‌شود.

تشکیل نهضت تعاون و کمک به قشرهای ضعیف در زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مجازی نمایندگان مجلس به ادامه نهضت کمک مومنانه تأکید کردند تا با کار جهادی بار دیگر کشور از طراوت کمک به قشرهای ضعیف و آسیب‌دیده از کرونا سرشار شود.

وی با اشاره به اینکه مردم پایتخت شور وشعور حسینی همواره در کارهای خیر و احسان پیشرو بوده و هستند، یادآور شد: مردم با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در طرح مواسات و همدلی در ماه مبارک رمضان سال‌جاری اقدامات اثربخشی انجام دادند و امیدواریم در نهضت تعاون هم گوی سبقت را بربایند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خدمت به مردم و نیازمندان در شرایط کنونی و حساس جامعه را عین عبادت دانست و افزود: انقلاب اسلامی نیازمند حرکت‌های جهادی است. مطالبه صریح مقام معظم رهبری از کارگزاران کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات است و باید با تفکر بسیجی و کار جهادی در این امر مهم تلاش کنیم و اگر از کار جهادی فاصله بگیریم با مکتب مدیریتی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری فاصله گرفته‌ایم.

وی با تاکید بر الگوگیری از معیارها و مکتب مدیریتی امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری گفت: رویکرد جدید امداد در اتکا به منابع مردمی، برنامه‌ریزی اصولی و دقیق در این زمینه است و با شناخت ظرفیت مراکز نیکوکاری، خیران و راه‌های ناپیموده و هموارسازی راه‌های پیموده قبلی، عاشقانه و عالمانه و مجاهدانه قدم گذاشتن‌، می‌توان  به یک هم‌افزایی و گفتمان مشترک دست یافت.

صفری همچنین تحکیم نهاد خانواده و ترویج ازدواج آسان در بین جامعه هدف را از اهداف مهم کمیته امداد برشمرد و افزود: در کنار پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت، ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی با رویکرد دینی از خدمات دیگر کمیته امداد استان زنجان در این بخش بوده که باهدف کمک به پایداری و استحکام بنیان خانواده به این گروه از جامعه هدف این نهاد ارائه می‌شود.

این مسئول در ادامه از اهدای 25 مورد کمک‌هزینه تهیه جهیزیه و هدیه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد در سه‌ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: به همین منظور بیش از 93 میلیون تومان از محل منابع و اعتبارات داخلی این نهاد و هم‌افزایی آن با کمک‌های مردمی در سه‌ماهه نخست امسال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مؤسسات خیریه و دستگاه‌های فعال در امر ازدواج از رویکردهای مهم کمیته امداد استان زنجان در این بخش و باهدف ایجاد تسهیل در مسیر ازدواج جوانان تحت حمایت است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های خیرخواهانه موجود در سطح استان و ایجاد هم‌افزایی از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سایر دستگاه‌ها و مؤسسات خیریه بخشی از دغدغه‌های خانواده‌های تحت حمایت در این بخش را کاهش دهیم.

انتهای پیام
captcha