برچیده شدن سفره‌های قرآنی زنگ خطری فرهنگی برای مسئولان
کد خبر: 3911064
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

برچیده شدن سفره‌های قرآنی زنگ خطری فرهنگی برای مسئولان

مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت طهورا مازند، گفت: مردم عزیز ما درگیر مسائل اقتصادی و دست و پنجه زدن با فقر هستند اگر قرآن هم از سفره هایشان برچیده شود زنگ خطر بزرگ فرهنگی برای جامعه اسلامی است.

برچیده شدن سفره‌های قرآنی زنگ خطری فرهنگی برای مسئولانرقیه افتخاری‌منش، مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت طهورا مازند در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با بیان اینکه، ما از کتاب قرآن این ودیعه الهی به شایستگی بهره نمی‌بریم، اظهار کرد: در تفسیر مجمع‌البیان آمده است که پیامبر اکرم(ص) در سوره فرقان از قوم خود اینگونه شکایت می‌کند که پروردگارا! این قوم من قرآن را مهجور کردند و دنبال شنیدن و فهمیدن آن نیستند.

وی با بیان اینکه، ما از امکانات موجود در جهت گسترش و ترویج معارف قرآنی و عمل به آن در جامعه تلاش نمی‌کنیم، افزود: اگر بپذیریم که معرف اسلام هستیم آنگاه متوجه می شویم که چه بد عمل کردیم که نتیجه آن کم توجهی کم رنگ شدن سبک زندگی قرآنی و مهجوریت بیشتر آن در جامعه است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت طهورا مازند، با بیان اینکه، اکنون مردم عزیز ما درگیر مسائل اقتصادی و دست و پنجه زدن با فقر هستند، تصریح کرد: در این فقر اقتصادی چنانچه فقر فرهنگی هم اضافه شود و بساط قرآن هم از سفره هایشان برچیده شود زنگ خطر بزرگ فرهنگی برای جامعه اسلامی است و مسئولان قرآنی باید آگاه باشند؛ چرا که با بسته شدن موسسات قرآنی و ناشناخته ماندن جایگاه قرآن در زندگی مردم، سعادت انسانها هم تامین نخواهد شد.

تعطیلی موسسات قرآنی با بی‌مهری مسئولان

این فعال قرآنی ادامه داد: علی رغم گذشت پنج ماه از دوره کرونا و بروز مشکلات عدیده در موسسات قرآنی،  هنوز هیچ نگاه خیرخواهانه‌ای به موسسات و مدیران قرآنی نشده، آنها که بدون هیچ چشم داشتی در ارتقاء معارف دینی در کشور تلاش می‌کردند اکنون باید در بی‌مهری و کم توجهی مسئولان آموزشگاه قرآنی خود را تعطیل کنند.

افتخاری‌منش گفت: باید از مسئولان قرآنی پرسید گناه موسسان مدیران و مربیان قرآنی چیست که در کنار قرآن آنها نیز مهجور می‌شوند؟ واقعا چه کسانی پاسخگوی برچیده شدن سفره‌های‌ قرآنی هستند آیا زمان آن نرسیده که این کوتاهی‌ها را کنار گذاشته و لذت این برکت الهی را به جامعه بچشانیم.

وی افزود: جوان‌های ما تربیت‌یافتگان سفره‌های قرآنی بودند اما با تعطیلی موسسات و هجمه‌های فرهنگی دشمن، تضمینی در جامعه برای نشر و ارتقاء فرهنگ دینی وجود ندارد چرا که محیط قرآنی بر رفتار افراد جامعه بسیار اثر‌گذار است.

افتخاری منش بیان کرد: واقعا به عنوان سربازان امام زمان(عج) چه پاسخی به آن حضرت داریم که سوال کنند برای احیا فرهنگ قرآنی و گرایش جوانان به سمت زمینه‌سازی ظهور چه کردید؟ مدیران قرآنی در محضر امام زمانشان قطعا از مسئولانی که آگاهانه بسته شدن موسسات قرآنی را دیدند و دم نزدند شکایت خواهند کرد و توصیه آنها این است که به احیای موسسات بیندشند قبل از اینکه آنها برچیده شوند.

 

انتهای پیام
captcha