تفاهم‌نامه احداث مسکن و اشتغال ایثارگران خراسان‌جنوبی امضا شد
کد خبر: 3911603
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
با حضور رئیس بنیاد شهید کشور؛

تفاهم‌نامه احداث مسکن و اشتغال ایثارگران خراسان‌جنوبی امضا شد

با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران امضا شد.

تفاهم نامه احداث مسکن و اشتغال ایثارگران امضا شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ امروز ۳۰ تیرماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با بیان اینکه در دولت دوازدهم تأکید جدی بر رسیدگی به جامعه ایثارگری شده است، گفت: تعهدات، دیون و مطالبات جامعه ایثارگری تا پایان دولت پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۱ قانون هر دستگاه که از بودجه دولت استفاده می‌کند باید ۲۵ درصد اشتغال را از جامعه ایثارگری تامین کند.

وی بیان کرد: بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم کشور تکلیف کرده تا پایان برنامه باید موضوع اشتغال فرزندان شهدا و خانواده‌های جانبازان بالای ۷۰ درصد به طور ۱۰۰ درصد حل شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم تاکید جدی بر رسیدگی به جامعه ایثارگری شده و سهمیه خاصی از ۲۵ درصد برای ایثارگران در آزمون استخدامی شهریورماه قائل شده‌ایم که آزمون اختصاصی برای جامعه ایثارگر برگزار خواهیم کرد.

اوحدی اظهار کرد: امید است بتوانیم علی رغم مشکلات تحمیل شده به کشور با همکاری مردم و راهنمایی رهبر فرزانه انقلاب در راستای تحقق شعار سال جاری گام برداریم.

وی ادامه داد: بخشنامه‌ای مشترک در تیرماه سال جاری ابلاغ شده که همه دستگاه‌ها ظرفیتی را بر اساس بند ۴ برای جامعه ایثارگری قائل شوند.

اوحدی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات درمانی ایثارگران، افزود: در سال ۹۸ در بخش دولتی ۱۲۰ استخدامی ایثارگر و ۱۳۰ خوداشتغالی داشته‌ایم.

وی یادآور شد: پنج مصوبه در هیئت دولت برای ایثارگران گرفته شده که نشان از توجه مسئولان به جامعه ایثارگری است.

تفاهم نامه احداث مسکن و اشتغال ایثارگران امضا شد

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی در این مراسم از بیکاری ۵۳۵ ایثارگر در استان خبر داد و گفت: امید است بتوانیم با انعقاد این تفاهم نامه با معاون رئیس جمهور مشکل اشتغال این افراد در بازه یک ساله رفع کنیم.

وی یادآور شد: ۱۷۰۰ واحد مسکن برای ایثارگران احداث می‌شود و تلاش می‌کنیم بتوانیم در بازه زمانی یک ساله این واحدها احداث شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: خراسان جنوبی استانی متدین بوده و انسان‌هایی با کم ترین توقعات دارد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مسئولیت‌های دستگاه‌ها است این امر زمانی محقق می‌شود که ایثارگران در جامعه مشکلی نداشته باشند.

وی بیان کرد: اگرچه اقدامات خوبی در راستای پیگیری مشکلات ایثارگران در استان انجام شده، اما این نگاه و توجه باید مستمر باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی ۴۲۳ جانباز دارد که ۴۰ جانباز ۷۰ درصد هستند و از این تعداد هفت نفر قطع نخاع بوده و ۱۸ نفر برای حرکت نیازمند ویلچر هستند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۴۸ فقره وام مسکن به بانک‌ها معرفی شده که به دلیل شرایط سخت وام‌ها، تنها ۱۰۶ نفر این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران تصویب پنج مصوبه حمایت از ایثارگران خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سرپرست صمت برای توسعه و تامین اشتغال ایثارگران منعقد شده که امید است در سال جهش تولید شاهد برداشتن گام‌های بزرگی باشیم.

وی اظهار کرد: از سال ۹۱ بخش عمده‌ای از ماده ۳۸ قانون خدمات رسانی به جامعه ایثارگری به دلایل مختلف محقق نشده بود که بر اساس اعتبارات تخصیص داده شده، محقق می‌شود.

وی افزود: با انعقاد این تفاهم‌نامه برای نخستین بار در یک استان مانند خراسان جنوبی اشتغال و مسکن جامعه ایثارگری حل شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: تفاهم نامه‌ای با سرپرست صمت برای توسعه و تامین اشتغال ایثارگران منعقد شده که امید است در سال جهش تولید شاهد برداشتن گام‌های بزرگی باشیم.

اوحدی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای طی هفته گذشته با ستاد دیه کشور منعقد شده تا شاهد حضور ایثارگران در محکومیت‌ها نباشیم و زمینه برای آزادی آن‌ها فراهم شود.

وی بیان کرد: به منظور تأمین زمین و احداث ۲۰ هزار مسکن ایثارگران نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که بر اساس تأکیدات رهبری بر سال جهش تولید، حضور جامعه ایثارگران می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه مدیریت جهادی باشد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: پاداش بازنشستگی خانواده معظم شهدا هدف گذاری شده تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شود.

اوحدی ادامه داد: برای تعیین تغییر وضعیت استخدامی ایثارگرانی که به صورت قراردادی اشتغال دارند، باید شرایط قانونی ایجاد شود و در این راستا تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تغییر وضعیت استخدامی این قشر استفاده کنیم.

وی یادآور شد: تا پایان دولت دوازدهم با ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده شاهد تحقق کامل بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم مبنی بر استخدامی تمام فرزندان شهید و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha