اعطای وام‌ اشتغال به افراد آسیب‌دیده از کرونا
کد خبر: 3911710
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

اعطای وام‌ اشتغال به افراد آسیب‌دیده از کرونا

مسئول بسیج سازندگی سپاه کرمان با بیان اینکه در مرحله دوم توزیع کمک‌های مؤمنانه اطعام نیازمندان و توزیع جهیزیه را نیز در برنامه داریم، گفت: اعطای وام‌ در حوزه اشتغال به افراد آسیب‌دیده از کرونا را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از بسیج سازندگی سپاه استان، سرهنگ حجت‌الله پاداش، مسئول بسیج سازندگی سپاه استان کرمان امروز دوشنبه، 31 تیرماه با تشکر از مردم استان کرمان و کشور، خیران و گروه‌های جهادی و دستگاه‌ها و نهادهای خدمت‌رسانی که در مرحله اول نهضت کمک مؤمنانه در سراسر کشور مشارکت داشتند، گفت: حضور پرشور، انقلابی و جهادگونه مردم کشورمان در این رزمایش موج امید و عزت را در جامعه ایجاد کرد.

وی افزود: بیش از 7 میلیون و 150 هزار بسته معیشتی در مرحله اول این رزمایش بین بیش از 3 میلیون و 500 هزار خانوار از اقشار مختلفی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده بودند تقسیم شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با رزمایش کمک مؤمنانه بیان کرد: حضرت آقا فرمودند مردم با گسترش نهضت تعاون به نیازمندان بار دیگر کشور را از طراوت کمک به قشرهای ضعیف و خانوارهای نیازمند سرشار کنند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در بسیج و سپاه به‌دنبال آن هستیم هم‌افزایی دستگاه‌ها و برانگیختگی مردم در حوزه کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف است، تصریح کرد: زمانی که بحث رزمایش و یا نهضت مطرح می‌شود هدف این است که به‌صورت قرارگاهی عمل کرده و برنامه‌های ما مبتنی بر هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌ها، نهادها و آحاد مردم باشد.

پاداش اظهار کرد: در این راستا مرحله دوم نهضت کمک‌های مؤمنانه با عنوان احسان و تعاون در سه مقطع زمانی آغاز می‌شود که در این مرحله توزیع بسته‌های حمایتی متفاوت است.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم توزیع کمک‌های مؤمنانه علاوه بر سبد معیشتی، کارت هدیه، لوازم‌التحریر، لباس و کفش و همچنین اطعام نیازمندان و توزیع جهزیه را نیز در برنامه داریم، افزود: اعطای وام‌ در حوزه اشتغال را به افراد آسیب‌دیده از کرونا پیگیری می‌کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در سه مقطع زمانی و در سه ایام معنوی برگزار می‌شود، بیان کرد: مرحله اول این طرح از عید قربان تا عید غدیر و همزمان با دهه امامت و ولایت آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دهه اول ماه محرم مرحله دوم و دهه پایانی ماه صفر مرحله سوم این نهضت اجرا می‌شود، تصریح کرد: جذب مشارکت‌های مردمی، بهره‌گیری از ظرفیت آحاد مردم، خیران و دستگاه‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت موکب‌ها، هیئت‌های مذهبی، خادم‌الشهدا، گروه‌های جهادی و حتی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزایی پایگاه‌های مقاومت سراسر استان در برنامه است.

انتهای پیام
captcha