عدالت‌طلبی از مهم‌ترین خصوصیات ائمه جمعه است
کد خبر: 3912564
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

عدالت‌طلبی از مهم‌ترین خصوصیات ائمه جمعه است

امام جمعه اهر با بیان اینکه نماز جمعه سنگر وحدت و عزت است، گفت: مردمی بودن، عدالت‌طلبی، دوری از گرایش‌های حزبی و جناحی و شجاعت در بیان از خصوصیات اصلی ائمه جمعه است.

نماز جمعه؛ سنگر وحدت و عزتبه گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، حجت‌الاسللام‌ جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر امروز، 5 مردادماه در نشست خبری به‌مناسبت گرامیداشت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب برگزاری نماز جمعه عبادی و سیاسی است، پیش از انقلاب این امر تنها در معدودی از شهرهای بزرگ کشور آن هم به‌صورت عبادی برگزار می‌شد.

وی افزود: اولین نماز جمعه در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران برگزار شد و به‌دنبال آن حدود چند روز بعد ۲۶ مرداد اولین نماز جمعه به امامت حجت‌الاسلام صادق آل محمد در اهر برگزار شد که این روز مبارکی برای مردم این منطقه به‌شمار می‌رود.

حاجی‌زاده بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ مورد نماز جمعه در شهرها و استان‌های کشور اقامه می‌شود. با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز شهرستان اهر باعث شده بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و نمازهای جماعت و جمعه برگزار نشود ولی امیدواریم با ریشه‌کن شدن این بیماری منحوس بار دیگر شاهد برگزاری باشکوه نماز جمعه در این شهرستان باشیم.

وی ساخت مصلای جدید این شهرستان را یکی از خواسته‌های به حق مردم دانست و افزود: مصلای کنونی این شهرستان جوابگوی خیل عظیم نمازگزاران نیست و امیدواریم هرچه سریع‌تر نسبت به ساخت و اتمام مصلای جدید شهرستان در شهرک شیخ شهاب‌الدین اقدام اساسی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده‌ افزود: نماز جمعه از دستاوردهای مهم و مبارک نظام است که به تعبیر مقام معظم رهبری یک نهاد مبارک و رحمانی است و عامل و محور وحدت و یکپارچگی امت مسلمان جهان است. نماز ذکر با خالق است، در این برهه از زمان حضور پرشور مردم و به‌ویژه جوانان در نماز جمعه می‌تواند تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی و نقش بر آب کند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه، سنگر وحدت و عزت است، گفت: مردمی‌بودن، عدالت‌طلبی، دوری از گرایش‌های حزبی و جناحی و شجاعت در بیان از خصوصیات اصلی ائمه جمعه است.

انتهای پیام
captcha