افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۲۴ هزار نفر
کد خبر: 3912662
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۲۴ هزار نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تاکنون ۲۴ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: متأسفانه این آمار همچنان در حال افزایش است.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به 24 هزار نفرمحمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه تاکنون 24 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: متأسفانه این آمار همچنان در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۸۰ نفر در آذربایجان‌شرقی به علت ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند، افزود: هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ نفر در بخش‌های ویژه کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند.

صومی‌ از تکمیل 75 الی 80 درصد از ظرفیت تخت‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی که در مرحله اول برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده بود، خبر داد و گفت: حدود 40 هزار کادر بهداشت و درمان در حوزه مبارزه با کرونا درگیر هستند که بیش از 6000 نفر از آن‌ها در حوزه بهداشت کار می‌کنند.

وی متذکر شد: از خستگی و فرسودگی کادر درمان می‌ترسیم، از مردم خواهش می‌کنیم برای کمک به ما و خودشان و کنترل هر چه بهتر بیماری، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

صومی‌ با تأکید بر این‌که عادی تلقی کردن اوضاع دلیل گسترش کرونا ویروس است، افزود: باید به‌دنبال آن باشیم که چگونه با کرونا ویروس، زمان را پشت سر بگذاریم تا کم‌ترین عارضه را بدهد. باید هوشیار باشیم و بدانیم که کم‌ترین بی‌توجهی باعث ورود ویروس به بدن خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تأکید بر این‌که آذربایجان‌شرقی همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و در حال حاضر حدود ۱۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند، گفت: به خاطر ارتباطاتی که بین شهرستان‌های استان وجود دارد، باید تمامی شهرستان‌ها را محل انتشار ویروس بدانیم و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ابلاغی توجه کنیم.

انتهای پیام
captcha