حجاب از مصادیق مهم امنیت اجتماعى در جامعه است
کد خبر: 3912692
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

حجاب از مصادیق مهم امنیت اجتماعى در جامعه است

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه حجاب از مصادیق مهم امنیت اجتماعى در جامعه است، گفت: اقشار مختلف جامعه و سایر نهادها نیز باید در تولید و حفظ امنیت همراه و یاور پلیس باشند.

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی آستان اشرفیه امروز 5 مرداد ماه در دیدار با رئیس و تعدادی از اساتید حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) آستانه‌اشرفیه، با بیان اینكه حجاب زنان در جامعه یک مصونیت بوده و نه محدودیت، اظهار کرد: حجاب یکی از مصادیق مهم امنیت اجتماعى در جامعه است.

این مقام انتظامی افزود: برخورد با مسئله بدحجابی و مظاهر علنی فساد تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست چراکه این دو امر مهم وظیفه همه نهادها و آحاد ملت است.

وی تصریح كرد: نقش ادارات و نهادهای ذیربط در اجرای برنامه‌های مشترک با ناجا در خصوص برخورد با آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه بسیار پررنگ و تاثیرگذار بوده و اقشار مختلف جامعه و سایر نهادها نیز باید در تولید و حفظ امنیت همراه و یاور پلیس باشند.

سرهنگ محمدی‌نسب با اعلام اینکه حجاب و عفاف زینت زن مسلمان است، گفت: عفاف و حجاب سبب دوری جامعه از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

در ادامه حجت‌السلام رضوانی فرد، رئیس حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه نقش آموزش در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را بسیار موثر دانست و بیان کرد: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به خانواده‌ها و کنترل فرزندان از سوی والدین از جمله راهکارهای فرهنگی و اجتماعی مبارزه با بد‌حجابی است.

وی در خصوص مسئله مهم بدحجابی و تاثیرات مضر آن بر امنیت اخلاقی جامعه افزود: حجاب سبب برقراری استحکام در خانواده‌ها، جامعه و آرامش روانی افراد می‌شود و ارتقاء اعتقادات مذهبی و مناسک دینی و تقویت باورها در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان از جمله راهکارهای فرهنگی موثر در مقابله با بدحجابی است.

انتهای پیام
captcha