سادات کهگیلویه‌وبویراحمد در عید غدیر تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3912798
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

سادات کهگیلویه‌وبویراحمد در عید غدیر تجلیل می‌شوند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌و‌بویراحمد تجلیل از سادات در عید غدیر و همچنین برگزاری برنامه‌های ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از برنامه‌های اجرایی عنوان کرد.

سادات کهگیلویه‌وبویراحمد در عید غدیر تجلیل می‌شوند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، امیر رئوف، مدیرکل صدا و سیمای استان روز گذشته، پنجم مردادماه در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه امامت، ولایت و ماه محرم، با اشاره به برگزاری دعا در روز عرفه، گفت: باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی‌های لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بتوانیم امسال نیز این دعا را در فضا‌های باز برگزار کنیم.

وی همچنین با اشاره به عید قربان، افزود: ویروس کرونا امسال حج ابراهیمی را تحت‌الشعاع قرار داد، ولی پیام حج نباید تحت‌الشعاع قرار بگیرد و موضوع عیدی‌ها و قربانی‌ها باید متناسب با فضای جدید تغییر کند و در این ایام انجام شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه‌وبویراحمد همچنین با اشاره به عید غدیر خم، اضافه کرد: بر اساس آمارها، یک سوم جمعیت استان را سادات تشکیل می‌دهند که مردم و مؤمنان در این روز سادات را تکریم می‌کنند و موضوع تبیین خطبه غدیر هست که باید بتوانیم برنامه‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم.

رئوف در ادامه با اشاره به برنامه‌های دهه محرم، بیان کرد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به برگزاری عزاداری امام حسین(ع) و توسل عمومی برای دفع این بیماری باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا عزاداری‌های این ایام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود. سازمان تبلیغات اسلامی باید هیئت‌ها را توجیه کند تا برنامه‌ها را از فضا‌های مسقف به فضا‌های باز منتقل کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه‌و‌بویراحمد همچنین با اشاره به ترویج روضه‌های خانگی و پویش هر خانه یک حسینیه و نذورات سلامت‌محور، تصریح کرد: در عزاداری‌های دسته‌جمعی که به‌صورت زنجیرزنی برگزار می‌شود، فاصله اجتماعی می‌تواند به خوبی رعایت شود.

همچنین، ستار هدایت‌خواه، دبیر جبهه فرهنگی کهگیلویه‌و‌‌بویراحمد نیز با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده این جبهه گفت: ما در این ایام برنامه فرهنگی و کمک‌های مؤمنانه را پیش‌بینی کردیم و جلسات را با نماینده‌های این جبهه در شهرستان‌ها از طریق فضای مجازی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در عید غدیر سال گذشته هدایایی برای کارگران تهیه کردیم، افزود: با توجه به تورمی که در بازار هست، عید غدیر امسال مبالغ این هدایا را دو برابر می‌کنیم و برنامه‌های فرهنگی نیز برای این عزیزان پیش‌بینی کردیم و قرار است در استان هزار کارت هدیه برای این قشر تهیه شود.

این فعال فرهنگی با اشاره به برگزاری جشن‌ها در فضای مجازی، ابراز کرد: در روز عید غدیر همچنین برنامه‌های تجلیل از سادات و علما در مصلای شهر یاسوج، راه‌اندازی کاروان شادی از طریق خودرو‌ها و جشن‌های خانگی را خواهیم داشت.

بنابر این گزارش، همچنین، حجت‌الاسلام سیدجواد خاضع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: فرهنگ‌سازی، تبلیغ، نصب پرچم در پشت بام‌ها، تجلیل از سادات در عید غدیر و همچنین برگزاری برنامه‌های ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که امسال حضور مردم در برنامه‌های ماه محرم کمتر شود، افزود: می‌طلبد که فضای مجازی و صدا و سیما فعال‌تر شوند و نوحه‌های با زبان لری که در این چند سال در استان باب شده باید از محتوای غنی و ارزشمندی برخوردار باشند.

انتهای پیام
captcha