برگزاری دعای عرفه در کلیه مساجد و محافل دینی گیلان
کد خبر: 3912921
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

برگزاری دعای عرفه در کلیه مساجد و محافل دینی گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در کنار ضرورت ایجاد محافل معنوی و نیایش، تصریح کرد: دعای عرفه در کلیه مساجد و حسینیه ها و محافل دینی سراسر استان به شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 6 مردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، اظهار کرد: رسانه ها جایگاه مهمی در زندگی اجتماعی مردم دارند و در ساماندهی افکار عمومی در حوزه های مختلف نقش آفرین هستند.

وی با بیان اینکه رسانه های داخلی می توانند با اطلاع رسانی و آگاهی های درست مردم را به سمت رشد و تعالی سوق دهند، یادآور شد: تقارن ایام قدردانی از خبرنگاران با عید غدیر خم را به فال نیک می گیریم و لذا خبرنگاران تحت ولایت مولای متقیان علی(ع) باید مراتب تقوای رسانه ای را کسب کنند و موجب دوری مردم از آسیب های سبک غربی شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان روشنگری، اصلاح گری، دفاع از حق و مقابله با جبهه باطل را از رسالت های مهم خبرنگاران در برهه کنونی بیان و عنوان کرد: نقش رسانه ها برای زمینه سازی تمدن نوین اسلامی نقشی مهم و اثرگذار است.

مهدوی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در کنار ضرورت ایجاد محافل معنوی و نیایش، تصریح کرد: دعای عرفه در کلیه مساجد و حسینیه ها و محافل دینی سراسر استان به شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی هواشناسی بخش قابل توجهی از مناطق استان در روز عرفه شاهد بارندگی خواهد بود، گفت: دعای عرفه در مساجد و حسینیه ها با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک برگزار می شود و هیچگونه ممنوعیتی در هیچکدام از شهرهای استان در باب برگزاری مراسم دعای عرفه وجود ندارد لذا از همه مومنین و اهل ایمان می خواهیم که با حضور در محافل دعا زمینه شکست فوری بیماری کرونا را فراهم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مردم مومن و متدین ایران مراسم شب‌های قدر را در سایه رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی با شور و شعور خاصی برگزار کردند، ادامه داد: با ملاحظات عموم مردم دین دار و با رعایت موازین بهداشتی مراسم شب های قدر به نحو احسن برگزار شد و این نشان می دهد که می توانیم با استفاده از ظرفیت های معنوی برای مقابله با فشارهای روحی و روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا بهره بگیریم و این موضوع خلاف جوسازی‌های شبکه‌های معاند و مخالفان دین و مذهب و افراد ناآگاه و منفعل است.

مهدوی از ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی به هیئت ها و حسینیه ها و مساجد درخصوص نحوه برگزاری مراسم روز عرفه و عزاداری ماه محرم خبر داد و افزود: این ابلاغ در قالب سه دستور کلی از جمله ماسک زدن همه شرکت کنندگان، ضدعفونی کردن مجالس عزاداری و کوتاه کردن مدت زمان برگزاری و رعایت فواصل اجتماعی صورت می گیرد.

وی همچین از برگزاری انتخابات کانون مداحان استان گیلان خبر داد و گفت: این انتخابات با مشارکت بیش از ۸۰ درصد مداحان واجد شرایط برگزار شد. در حال حاضر بیش از دو هزار مداح در سامانه «طوبی» ثبت نام کرده اند و از این تعداد ۹۴۶ نفر به عنوان واجد شرایط در انتخابات حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha