پرداخت زکات معادن نیازمند توجه جدی است
کد خبر: 3913054
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

پرداخت زکات معادن نیازمند توجه جدی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تأکید کرد: پرداخت زکات فقط محدود به گندم، جو و انگور نیست بلکه زکات از محل درآمد معادن نیز از جمله مواردی است که باید نسبت به ادای آن جدی بود.

مسئولان نسبت به پرداخت زکات معادن اهتمام جدی داشته باشندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان، روز گذشته، 6 مرداد ماه در جلسه شورای زکات آذربایجان‌غربی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به موضوع زکات اظهار کرد: برای فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر پرداخت وجوهات شرعی به ویژه زکات،  قدردانی از مودیان زکات و افرادی که در این مسیر تلاش می‌کنند باید در دستور کار دبیرخانه ستاد استان و شهرستان‌ها قرار بگیرد. چرا که این کار هم  دستور صریح خداوند تبارک و تعالی است و هم می‌تواند در ترویج این فرهنگ در جامعه نقش به سزایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات در همه ابعاد باید مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: پرداخت زکات تنها محدود به گندم، جو و انگور نیست بلکه زکات از محل درآمد معادن نیز از جمله مواردی است که باید نسبت به ادای آن جدی بود. از آنجایی که معادن بزرگ و غنی طلا و مس در این استان وجود دارد در صورتی که مسئولان نسبت پرداخت زکات معادن اهتمام داشته باشند، فقر در استان ریشه‌کن شده و بسیاری از مشکلات اقتصادی استان رفع خواهد شد.

قریشی با اشاره به اینکه امروزه در سطح جامعه نسبت به پرداخت زکات مستحبی کوتاهی و کم‌توجهی وجود دارد، تصریح کرد: برای آگاه‌سازی مردم در این راستا ضروری است که رسانه‌ها با احساس وظیفه در مورد نحوه پرداخت زکات مستحبی به مردم اطلاعات و آگاهی دهند.

وی با انتقاد از سستی و کوتاهی در زمینه تبلیغ و ترویج پرداخت زکات بیان کرد: کمیته‌های سه‌گانه پرداخت زکات در استان باید در زمینه تبلیغ و میزان افزایش یا کاهش پرداخت زکات در استان گزارش عملکرد ارائه دهند و چنانچه یک متولی در این ارتباط به وظیفه‌اش به خوبی عمل نمی‌کند باید یک متولی دیگر برای این کار انتخاب شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه زکات و خمس روشی برای حمایت از اقشار نیازمند جامعه است، تصریح کرد: اگر پرداخت زکات و خمس در جامعه به درستی انجام گیرد بسیاری از مشکلات معیشتی در استان ریشه‌کن خواهد شد.

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون 247 میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شده است، گفت: امسال پرداخت زکات در استان افزایش 42 درصدی داشته و 73 میلیارد ریال بیشتر از سال گذشته است.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha