احوال بازار سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی ناخوش است
کد خبر: 3913635
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

احوال بازار سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی ناخوش است

نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، رازو جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: احوال بازار سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی مورد قبول نیست و باید با انسجام مردم و مسئولان، موانع را از پیش رو برداریم.

احوال بازار سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی ناخوش استبه گزارش ایکنا، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، رازو جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، امروز 9 مردادماه 99، در دیدار با مسئولان برق استان، بیان کرد: خوشبختانه در شرکت‌های دانش‌بنیان مشکلی نداریم حداقل به نسبت، می‌توانیم به تمام مجموعه‌های تولیدی کمک کنیم و این شرکت‌ها قسمتی از بخش‌هایی را که نیازهای صنعتی در واقع شرکت‌های که در استان می‌توانند پایه‌گذاری کند، برای آینده این شرکت‌ها می‌توانند مشکلات را حل کنند.

وی در جمع کارکنان شرکت برق استان با بیان اینکه ظرفیت خوبی در صنعت برق استان وجود دارد، گفت: بایدظرفیت‌سازی در استان  به صورت جدی شکل بگیرد.

نایب ریس فراکسیون راهبری مجلس اظهار کرد: با توجه به اینکه نیازی نیست که این شرکت‌ها دولتی باشند و می‌توانند این شرکت‌ها را کوچک به صورت خصوصی ایجاد کنند و از قابلیت‌های و ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

نایب ریس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری در سفر خود به خراسان شمالی تاکید کردند که استان می‌تواند جزو 10 استان برتر در کشور باشد و این مسئله نشان دهنده وجود ظرفیت‌های مختلف در استان است.

وی ادامه داد: در این زمینه‌ها مطالعات بسیاری انجام شده و ما در هر حوزه‌ای ورود پیدا کردیم این قابلیت وجود دارد. این امر محقق نمی‌شود به شرطی که تمام مسئولین در استان با انسجام و همراهی مردم، پای کار باشند.

وحیدی با اشاره به سفر رئیس کمیته امداد به استان، بیان کرد: در این سفر 175 میلیارد تومان به حوزه اشتغال اختصاص پیدا کرد و در حوزه کمیته امداد و بهزیستی و افراد تحت پوشش این نهاد 55 هزار مددجو کمیته امداد وجود دارد و حدود بیش از 45 هزار افراد تحت پوشش بهزیستی است.

وحیدی با بیان اینکه با مدیران بانک‌ها رایزنی‌هایی جهت پوشش افراد خاص انجام شده، اضافه کرد: این مذاکرات در جهت بهره‌مندی افراد بیکار از تسهیلات است که به نام فرزندان تسهیلات ارائه می‌شود و ضامن این فرزندان نیز پدر و مادر آنان است.

وی با بیان اینکه هماهنگی با بانک رفاه کارگران منعقد شده استف ادامه داد: جهت رفاه حال بازنشستگان که در صندوق بانک رفاه هستند، جهت اشتغال‌زایی فرزندان آن‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود که با ایجاد پنل‌های پنج کیلو بایت خودشان تامین کننده  منابع خانواده باشند.

وحیدی ادامه داد: قرار نیست با در اختیار دادن زمین برای عده‌ای ثروت ایجاد کنیم جهت سرمایه‌گذاری، ولی هیچ نوع فعالیت سرمایه‌گذاری در استان صورت نگیرد و در این خصوص نیاز است منابع طبیعی جهت گرفتن زمین‌های بلا استفاده اقدام کند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: برای ایجاد پنل‌های خورشیدی باید با جدیت ورود پیدا کنیم و در حال حاضر 24 نفر از افرادی که برای ایجاد پنل‌های خورشیدی، زمین‌های دولتی را در اختیار گرفتند، خروجی مناسبی را به همراه نداشته است.

وی در پایان گفت: احوال بازار سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی مورد قبول نیست و باید با انسجام مردم و مسئولان، موانع را از پیش رو برداریم.

 

انتهای پیام
captcha