افزایش ۱۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در شاهین‌دژ
کد خبر: 3913763
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

افزایش ۱۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در شاهین‌دژ

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین‌دژ گفت: در سه ماهه نخست سال جاری میزان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در شاهین‌دژفرهاد حبیبی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین‌دژ، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته و با وجود مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی همچنان ادامه داشته است، اظهار کرد: در بهار امسال بیشاز یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی با هدف کمک به توانمندی و ایجاد اشتغال در بین مددجویان این شهرستان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پرداخت این تسهیلات رشد ۱۳۰ درصدی داشته است، افزود: این تسهیلات برای ایجاد ۲۶ فرصت شغلی در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین‌دژ با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات کمک شایانی به صاحب شغل شدن مددجویان کرده است، ادامه داد: بسیاری از مددجویان از ظرفیت و توانایی لازم برای ایجاد یک کسب و کار جدید برخوردار هستند اما به دلیل نداشتن توانایی مالی از انجام این کار سرباز می‌زنند که پرداخت تسیهلات این امکان را برای آنها فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر رویه و هدف کمیته امداد به سمت خودکفایی مددجویان تغییر کرده است چرا که تنها پرداخت ماهانه مبلغ ناچیزی به مددجویان با توجه به هزینه‌های جاری نمی‌تواند جوابگوی همه مددجویان باشد و باید به سمت اشتغال‌زایی بیشتر گام برداشت.

حبیبی با بیان اینکه سه هزار و ۹۱۳ خانوار به تعداد هفت هزار و ۹۴۱ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین‌دژ هستند، تصریح کرد: امسال ۲۷ خانواد دیگر نیز به تعداد مددجویان این شهرستان افزوده شده است.

وی با اشاره به افزایش ۶ درصدی تعداد مددجویان در شاهین‌دژ گفت: امسال با توجه به وجود مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا تعداد مددجویان افزایش داشته که امید است با اشتغال‌زایی در سال جاری تعدادی از این مددجویان خودکفا شوند.

انتهای پیام
captcha