اجرای طرح ملی «شمیم خدمت» در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3913829
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

اجرای طرح ملی «شمیم خدمت» در کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون فرهنگی اوقاف کهگیلویه‌وبویراحمد از اجرای طرح شمیم خدمت در هفت بقعه متبرکه سطح استان خبر داد.

اجرای طرح ملی «شمیم خدمت» در کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام قاسم مؤمنی‌شاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان روز گذشته، 10 مردادماه گفت: هفت بقعه متبرکه این استان تا پایان سال ۱۳۹۹ مجری طرح ملی شمیم خدمت هستند.

وی افزود: این طرح ملی در کشور و استان به‌منظور عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق جهش تولید و با هدف ایجاد اشتغال پایدار در زمینه‌های مختلف برای خانواده‌های نیازمند با شناسایی فرصت‌های شغلی و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفه‌ها اجرا می‌شود.

معاون اوقاف کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای عملیاتی شدن هر چه بهتر جهش تولید برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است. طرح ملی شمیم خدمت یکی از این برنامه‌ها بوده که برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ابراز کرد: برنامه‌های این طرح ملی در سه گام از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ارائه شده که گام نخست آن در سال ۱۳۹۹ و گام‌های بعدی نیز در سال‌های آینده و با توجه به ظرفیت بقاع متبرکه و توان متولیان امر اجرا می‌شود.

معاون اوقاف کهگیلویه‌وبویراحمد یادآور شد: گام نخست این طرح ملی در زمینه تولید، اشتغال، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و تبدیل قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه به بالفعل است. اطراف برخی از بقاع متبرکه کشور و این استان کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی یا مشاغلی وجود دارد که با دعوت از صاحبان آن‌ها در قالب طرح ملی شمیم خدمت زمینه آموزش کارآموزان فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام مؤمنی‌شاد بیان کرد: گام دوم این طرح ملی فراهم کردن مقدمات، شرایط و زمینه لازم برای کار و تولید در بقاع متبرکه است. گام سوم این طرح ملی نیز راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه و فروشگاه‌های ویژه در کنار بقاع متبرکه برای عرضه و فروش محصولات تولیدی خانواده‌های نیازمند است.

وی تصریح کرد: نوع آموزش مسائل مربوط به اشتغال پایدار و تحقق جهش تولید در این طرح ملی به خانواده‌های نیازمند کشور و استان به منطقه اطراف بقاع متبرکه و توانایی و ظرفیت کارآموزان بستگی دارد. هیچ محدودیتی در زمینه ارائه آموزش در این طرح ملی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد بین مردان و زنان و گروه‌های سنی وجود ندارد.

معاون اوقاف کهگیلویه‌وبویراحمد یادآور شد: هر فردی که توان یادگیری و استفاده از آموزش‌ها را داشته باشد می‌تواند در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی این طرح ملی که از سوی استادان مجرب در بقاع متبرکه کشور و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، شرکت کند.

انتهای پیام
captcha