برگزیدگان مسابقات قرآن چهارمحال‌وبختیاری معرفی شدند
کد خبر: 3913847
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

برگزیدگان مسابقات قرآن چهارمحال‌وبختیاری معرفی شدند

رئیس امور قرآنی اوقاف چهارمحال‌وبختیاری از راهیابی ۷ نفر از بانوان و آقایان در رشته‌های رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و اذان، به مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف خبر داد.

آیت‌الله روحانی، رئیس امور قرآنی اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به راهیابی 7 نفر به مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: طی ارزیابی داوران، در بخش آقایان، 3 نفر در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و اذان به مرحله کشوری راه یافتند.

وی ادامه داد: بر این اساس، رسول شاهسون و صادق حیدری در رشته قرائت ترتیل به ترتیب حائز رتبه اول و دوم استان شدند و رسول شاهسون به مرحله کشوری راه یافت.

روحانی گفت: مهدی خدیوی، احمدرضا آیین‌پور و محمدامین مُطلبی نیز در رشته قرائت تحقیق رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند که مهدی خدیوی به مرحله کشوری مسابقات راه یافت.

وی در خصوص منتخبان رشته اذان، بیان کرد: محمدرضا معتمدی در رشته اذان حدنصاب لازم را برای حضور در مرحله کشوری کسب کرد و در این رشته نفرات دوم و سوم استانی نداشتیم.

رئیس امور قرآنی اوقاف استان تصریح کرد: در رشته حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کسی حائز نمره حد نصاب نشد، همچنین مدارک و مستندات متسابقان رشته دعاخوانی برای ارزیابی به سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال شده است تا به‌صورت کشوری ارزیابی شوند و نتیجه این رشته متعاقباً اعلام خواهد شد.

روحانی در خصوص اسامی برگزیدگان استانی این دوره از مسابقات در بخش بانوان، بیان کرد: طبق اعلام کمیته داوری مسابقات، معصومه یوسفی و اعظم همتیار در رشته حفظ کل به ترتیب اول و دوم شدند و معصومه یوسفی به مرحله کشوری راه یافت.

وی ادامه داد: در رشته حفظ 20 جزء، زهرا مداحیان، وحیده ابراهیم‌پور و آذر طاهری به ترتیب رتبه‌‎های اول تا سوم استان را کسب کردند و زهرا مداحیان راهی مرحله کشوری شد.

روحانی در خصوص نتایج بخش قرائت بانوان، گفت: سحر میرزاخانی در رشته قرائت تحقیق به مرحله کشوری راه یافت و مابقی متسابقان نمره حد نصاب را کسب نکردند.

وی بیان کرد: فاطمه اسدی، زهرا اسماعیلی و نعیمه سادات شریعت در رشته قرائت ترتیل حائز عناوین اول تا سوم شدند که فاطمه اسدی به مرحله کشوری راه یافت.

رئیس امور قرآنی اوقاف استان گفت: اکرم جلیل ناغانی و سیده حدیث حسینی در رشته حفظ 5 جزء به ترتیب اول و دوم شدند، مطهره فاتحی و نیلوفر رئیسی نیز در رشته حفظ 10 جزء به مقام اول و دوم استان دست یافتند.

روحانی در پایان گفت: به دلیل قرار داشتن کشور در شرایط حساس ناشی از شیوع کرونا، در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات مرحله کشوری، شیوه برگزاری، میزبانی مسابقات و سهمیه استان‌ها هنوز تصمیمی اتخاذ و اعلام نشده است.

انتهای پیام
captcha