محبوبیت معنادار امام جمعه فقید میناب در قلوب شیعه و سنی
کد خبر: 3914290
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
در پیام آیت‌الله نعیم‌آبادی تأکید شد؛

محبوبیت معنادار امام جمعه فقید میناب در قلوب شیعه و سنی

رئیس بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس، ضمن تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا صفایی حائری، امام‌ جمعه میناب، گفت: زیست اخلاقی صفایی حائری، محبوبیت معناداری برای او در قلوب مردم اعم از شیعه و سنی بر جای نهاده است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، رئیس بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس و نماینده سابق ولی‌فقیه در هرمزگان در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا صفایی حائری، امام‌جمعه میناب را تسلیت گفت. در متن پیام آیت‌الله نعیم‌آبادی آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: «وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَكَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا».

خبر ارتحال روحانی وارسته، مجاهد، متخلق و صدیق گرامی جناب حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج شیخ علیرضا صفایی حائری طاب ثراه موجب تألم، تأسف، اندوه و غم فراوان گشت.

سالیان فراوانی بود که حضور پربرکت و مشحون از خدمات عالمانه آن فقید سعید در مناطق مختلفی از استان هرمزگان او را به یکی از چهره‌های مؤثر در ترویج معارف اسلامی و تربیت دینی و اخلاقی، مبدل کرده بود.

زیست اخلاقی، زاهدانه، بی‌تکلف و همراه با مهربانی با مردم و شفقت بر خلق، محبوبیت معناداری برای او در قلوب مردم اعم از شیعه و سنی بر جای نهاده است.

صفایی حائری در محامد اخلاق و جاذبه رفتاری بی‌شک در شمار برجستگان بود. سلوک او در سال‌های حضورش در مناطق مختلف استان هرمزگان، نمودار برداشت صحیح او از کلمه وحدت و وحدت کلمه بود و به همین سبب در میان شیعی و‌ سنی علاقه‌مندان زیادی داشت.

این‌جانب این فقدان حزن‌انگیز را ‌به حوزه‌های علمیه، جامعه روحانیون و مردم شریف استان هرمزگان، به‌ویژه اهالی محترم بستک، سیریک، بندر خمیر و میناب و علی‌الخصوص بیت معزز آن فقید سعید تسلیت گفته، برای او از خدای تعالی غفران و رضوان و هم‌نشینی با صالحان و صدیقان و برای بازماندگان او اجر و صبر مسألت می‌نمایم.»

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا صفایی حائری، امام‌ جمعه شهرستان میناب، بعدازظهر روز شنبه، ۱۱ مردادماه در پی ابتلا به بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفت. وی از حدود سه هفته قبل و در پی ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان قم بستری بود. درگیری ریه وی با بیماری کرونا و مشکلات حاد تنفسی عامل فوت وی اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha